Annons:
Etikettot-prat
Läst 4983 ggr
luckysheltie
8/31/14, 12:57 PM

Var kommer alla ifrån?

Hej, tycker att det skulle vara kul att veta var alla kommer ifrån och var alla shelties kommer ifrån! 

Ni kan också berätta lite om er själva om ni vill det.

Man kanske hittar någon med hund från samma kennel eller så kanske man hittar någon som bor i närheten som också har sheltie.

Hoppas att många skriver!🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
[FridaGenborg]
8/31/14, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag kommer från Glada Hudik men bor numera i Uppsala, min pojke kommer från Skogsbackens kennel. Jag bor med min sambo och vi båda pluggar, därför flyttade vi till Uppsala 🙂

Sandraerikss
8/31/14, 2:12 PM
#2

Bor i Örnsköldsvik, med min sambo. Har två hästar, en katt också min sheltie. Strix, som kommer ifrån en privat uppfödare, som fött upp en kull bara. Inget kennelnamn :)

Kitten86
8/31/14, 2:58 PM
#3

Bor i en liten stad som heter Strängnäs som ligger i Södermanland, ca 1 timme från Stockholm med bil. Min äldsta pojke kommer från Lejonluf's kennel som också ligger i Strängnäs ( i Eskilstuna när jag köpte honom) medans min yngsta kommer från kenneln Excellens Vivarium som ligger belägen i södra Polen.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Max2013
8/31/14, 3:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag , sambon och Max bor i Kungälv en liten bit utanför Göteborg . Max kommer ifrån en kennel som ligger i Brålanda och den heter Kennel Frenja :) Här är en bild på husse och Max , fast husse syns knappt ;)

_Wilma
8/31/14, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag bor i Värmland med min familj och våra två sheltiesar Wilma och Milla. Just nu har Wilma två valpar, Tilda och Teo. Wilma kommer från Crumb's och Milla från Madmax kennel. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Fruset blåbär
8/31/14, 5:41 PM
#6

Jag heter Johanna och bor med familj, katter, marsvin och 2 shelties strax utanför Eskilstuna.

Min äldsta, Dizzy, kommer från kennel Elverlamshuset i Danmark och den yngsta, Extra, Är från kennel Lyckoskallets - som är min egen 🙂

Annons:
gizmozorro
8/31/14, 6:21 PM
#7

Jag heter Susanna och bor i Malmö. Har en cavalier och två sheltiesar. Zophia, till vänster i bild, är från Shiny Red. Ziina, till höger, är från Evros.

Susanna

Mlyy
8/31/14, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej! Jag heter Emily, blir 25 år i november och bor i en liten by i Västerdalarna.

Här är Törnlundas Blueberry Hill "Zaga", hon är lite över 4 månader gammal. :) Hon kommer från Törnlundas kennel som ligger i Eskilstuna.

luckysheltie
8/31/14, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vad roligt att så många har skrivit!😃

Jag glömde ju själv att skriva….

Jag bor med min familj i Jönköping. Vi har en bondkatt och så då vår trefärgade sheltie Lucky som är fem och en halv månad nu.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

OurOzzy
8/31/14, 8:51 PM
#10

Vi bor i Trollhättan och vår sheltie kommer från kenneln Shelgate i Färgelanda :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Ellensandahl
8/31/14, 9:28 PM
#11

Jag och min familj bor i stockholm med min lilla sheltie tjej har också en mellanpudel och en bondkatt:) Tävlar aktivit i båda agility, rallylydnad och även lite traditionell lydnad med båda hundarna!

wilmavecker
9/1/14, 10:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag och min familj bor i Åkersberga, 3 mil norr om sthlm. Vi har Meya som är 1 år och köpt uppe i Umeå. En liten kennel som heter Kennel tails of power.  Min dotter som inte bor hemma längre har Clara som är en blandras Sheltie / Border Collie. Med Meya går jag just nu en agilitykurs, än så länge är tunnlarna lite läskiga:-)

drika
9/2/14, 12:08 PM
#13

Vi bor i Norrköping och vovven komme rfrån en kennel i svärtinge:)

Hälsningar

Fredrika

Annons:
Starfall
9/3/14, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag heter Caroline, är 23 år och bor i Vetlanda tillsammans med sheltien Frankie, huskatten Gizmo och hamstern Meija.

Kacher
9/3/14, 4:03 PM
#15

Jag bor i en liten ort mitt i Jämtland och min lilla tjej kommer från en kennel utanför Vindeln i Västerbotten. 🙂

meerschweinchen
9/5/14, 4:59 PM
#16

Medan jag pluggar bor jag i Umeå annars så bor jag 10 mil bortanför Umeå :)

Jackie kommer från åsforsens kennel i timrå :)

Mvh Sabine

Ellenfyrkant
9/5/14, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag heter Ellen, bor i Karlstad - Värmland med mina två shelties som kommer från Shellrick's i Åkersberga.

Mvh Ellenfyrkant

j_ulie
9/8/14, 11:45 AM
#18

Vi bor i Grums utanför Karlstad och Billy kommer från en privat uppfödare utanför Östersund. #17 Ellen, vi träffas gärna någon dag i Karlstad om ni har lust :) Alltid kul att se fler shelties :)

Ellenfyrkant
9/9/14, 12:32 AM
#19

#18 det kan vi absolut göra! :D

Mvh Ellenfyrkant

PerhapsimAnna
9/9/14, 1:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag och min sambo bor i Mölndal (göteborg) tillsammans med vår lilla Freja! Vi vill jättegärna träffa andra sheltiesar så finns det någon i Göteborgsområdet så hör av er!!

Annons:
Tjalleman
9/9/14, 3:03 PM
#21

# 20

Kolla in sheltieklubbens hemsida och västra distriktet dom har sista söndagen i månaden sheltie promenad ute vid "tippen" tyvärr passar inte söndagar så bra för mig så har bara varit med enstaka gånger.

PerhapsimAnna
9/9/14, 9:47 PM
#22

#21 tack för tipset!! Ska kolla med en gång!:)

Max2013
9/9/14, 9:56 PM
#23

20# vi bor i Kungälv , men mina föräldrar bor i Mölndal och där är vi ibland :) Vi träffas gärna !

PerhapsimAnna
9/9/14, 10:19 PM
#24

#23 åh va roligt. Har du facebook så tycker jag att du kan lägga till mig där så kan vi ju höras där!:) Anna Ahlman

GuUuLd
9/10/14, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Vi bor i Laxå, lite söder om Örebro med våra shelties Hugo & Helix . Hugo kommer från Frideborgs & Helix från Skogsbackens :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

[FridaGenborg]
9/10/14, 10:56 PM
#26

#25 Får man fråga vem Helix är efter? =)

GuUuLd
9/10/14, 11:02 PM
#27

Helix är efter Izac, Pm Quality's Best Comforter & Alma, Sheltiedale A Little Bit Of Luck :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Annons:
selma5
9/12/14, 6:06 PM
#28

25# Vad fina dina hanar är. Funderar skälv att köpa en från Frideborgs. :)

GuUuLd
9/12/14, 7:36 PM
#29

#28 Tackar! :) Jaha vad roligt, kan verkligen rekomendera Frideborgs :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

drika
9/14/14, 7:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Cuatro Patas Can I Dance With You (Daisy) kommer från kenneln Cuatro Patas som ligger i Svärtinge utanför Norrköping.

Hälsningar

Fredrika

_Wilma
9/14/14, 7:54 PM
#31

#25 och  #30 Så fina bilder! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Josefinjohanssons
10/15/14, 10:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag och min sambo bor i Vetlanda (Småland) med en katt och nyförvervet Charlie. Charlie kommer ifrån kenneln gummargåden strax utanför Vetlanda :) #14 kul med fler ifrån Vetlanda!

luckysheltie
10/15/14, 11:14 AM
#33

#32 då bor ni ju ändå rätt nära mig också. Jag bor i Jönköping men den största delen av min släkt bor i Vetlanda.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

xina10
10/16/14, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Vi bor i Markaryd, Buffy kommer från Danmark från en kennel som heter Kløverbakkens kennel och Pheoebe kommer från Gardenia Gardens kennel.

//Jonnix

Annons:
Upp till toppen
Annons: