Annons:
Etikettberättelser
Läst 5600 ggr
Josefinjohanssons
1/8/15, 12:25 AM

Har ni skaffat en räv?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något jag hör var gång någon träffar min hund är att han ser ut som en räv! Någon annan som får höra de ofta eller är de bara min sheltie som är extremt lik en räv ? ;)

Annons:
[Sabina]
1/8/15, 12:43 AM
#1

Det var i alla fall den sötaste "räven" jag sett på länge! ❤️

HelenaV
1/8/15, 7:50 AM
#2

Vilken sötnos. Jag fick också höra liknelsen med räv när min sheltie var i den där åldern. Men nu när han är över två år har han mycket tjockare och längre päls så nu är det ingen som misstar honom för en räv längre :)

_Wilma
1/8/15, 7:54 AM
#3

Den kommentaren har jag fått många gånger! :)

En gång tog jag fel själv. Det var då jag stötte på rävungar i skogen och första tanken var att det var min egen valp, vilket det ju inte var. 😉

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Josefinjohanssons
1/8/15, 10:31 AM
#4

#1 rävar är ju ett fint djur som tur är iallafall haha :) tack :) #2 ja jag har oxå tänkt på de, att han inte kommer va så lik en räv med lite längre päls. Undrar vad släkten ska börja kalla honom för då. Just nu heter han "den lille räven" #3 haha men Gud! Tur du inte tog med dej en räv hem!

Mlyy
1/8/15, 11:40 AM
#5

Så himla söt han är! :D Jag och min kompis gick i somras varje kväll förbi bensinmacken här utanför vårt hus när vi tog promenader, hon har en sobel och så en dag när jag kom in på macken så frågade dom; "Du, jag måste bara fråga, är det en räv ni har i koppel med på promenaderna?" Haha! :D

Kitten86
1/8/15, 1:40 PM
#6

Har ju ingen sobel själv men upplevt det som att många som har en ung sobel sheltie flera gånger får höra den kommentaren 😃

Själv äger jag enligt många kommentarer BC eller "sån där vallhund" 😉

Söt är han ju iaf din kille!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
hund_katt
1/8/15, 7:35 PM
#7

så söt han är 😍

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Lavine
1/8/15, 8:30 PM
#8

Så söt! Ja, ofta, särskilt sedan öronen reste sig, haha.

j_ulie
1/8/15, 8:37 PM
#9

När Billy var valp fick vi frågan hela tiden om vi skaffat en räv. Han har ju dessutom stående öron så i och med det blev likheterna ännu större :) Vi mötte några barn en gång som vägrade tro sina föräldrar som försökte förklara att det var en hund jag promenade med :)

meerschweinchen
1/8/15, 10:47 PM
#10

Jo jag har fått höra det ett antal gånger speciellt när Jackie var yngre då hon hade båda öronen uppåt och hade mindre päls. 

Super söt liten räv du har!😃

Mvh Sabine

lilleman99
1/8/15, 11:08 PM
#11

Men så otroligt gullig.

Måste bara spara bilden.

Carronella1
1/11/15, 11:12 PM
#12

Den kommentaren hör man väldigt ofta! 😉

Den var en gudomligt söt "räv" som ni har skaffat!

Djurälskaren Hjärta

Upp till toppen
Annons: