Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1828 ggr
Emmy
3/9/15, 11:39 AM

Godis

Halloj! Tänkte bara kolla vilket godis ni brukar ge era shelties när ni lär dem tricks osv. Min verkar älska ost, men det är ju kanske inte det mest effektiva samt att det går åt väldigt mycket ost. Och så kanske det inte är så hälsosamt. Så vad brukar ni använda?

Annons:
luckysheltie
3/9/15, 11:53 AM
#1

Ibland, som på kurser t.ex. kan jag använda köttbullar och falukorv. Annars brukar jag använda godis från djuraffären, bland annat godis från Trick & Treat och Natures Menu. Men det är nog individuellt vad de gillar. Lucky gillar också ost som din hund och sen så gillar han gurka och vattenmelon men det är inget som jag brukar använda när jag tränar med honom.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Lavine
3/9/15, 3:03 PM
#2

Torkat oxhjärta har jag köpt i en liten burk på hundtillbehörsaffär.

Mikkotastic
3/9/15, 3:05 PM
#3

Jag ger enkom torrfoder som godis, min förra hund blev så bortskämd med gobitar hos mamma och pappa ;).  Mikko  får ca 1/6 del av sitt dagliga foder på så vis, alltså i form av belöning vid träning.  I övrigt ger jag honom Barf som vanligt foder, vill inte bara ge färskfoder, om man nu skulle råka glömma att ställa fram på tining  :)

Mikkotastic
3/9/15, 3:07 PM
#4

ibland kan han ju få grisöron eller märgben men det är mer för att ha något att pyssla med och få varva ned med, vilket kan behövas inför kvällskvisten, särskilt på helger då vi ofta är igång lite mera :)

_Wilma
3/9/15, 6:07 PM
#5

Jag delar en grillkorv, en bit falukorv eller en bit av en älgstek (eller liknande) i små små bitar och ger som belöning. Inte så nyttigt med korv kanske, men praktiskt och lätt att göra. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Mapel
3/9/15, 9:19 PM
#6

Damien har blivit kräsen nu när han blivit äldre, och det är inte vad som helst som duger inte! Falukorv eller köttbullar är ok ibland, det som är bäst är torkad kyckling, det har han än så länge aldrig ratat ;)

Annons:
Kitten86
3/9/15, 10:28 PM
#7

Mina äter det mesta men i träningsyfte brukar jag ge bl.a köttbullar (bitar), korvbitar eller annat mjukt i köttigare väg. Jag torkar annars diverse kött som t.ex kycklinglever som sen blir belönings- och träningsgodis. Eller bakar kex 😃

Köper jag belöningsgodis blir det ofta mjukare variant och oftast av kyckling som t.ex denna eller som denna (klipper till lagom bitar själv).

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

SparklingTindra
3/10/15, 10:16 AM
#8

Jag brukar ge Ziwi peaks godis av torkat hjortkött och let's bites kycklinggodis vid träning. Ibland torkad blodpudding.

Zenta52
3/10/15, 12:40 PM
#9

Valpfoder (torrfoder), som jag köpte alldeles för mycket av när Tarzan var valp. På träningar på brukshundsklubben blir det korv. Där finns det så mycket dofter att distraheras av så det behövs lite extra gott som belöning.

lindqvist96
3/10/15, 3:19 PM
#10

Min sheltie  ä l s k a r  att äta, så jag brukar oftast träna med vanligt torrfoder 😃

rehn
3/11/15, 7:41 PM
#11

Jag använder frolic. En cirkel kan jag dela upp i ca 8 bitar, det räcker väldigt länge, och min lille kille älskar det! :)

Tjalleman
3/13/15, 8:44 AM
#12

Använder ofta mjukost på tub då mina sheltiehanar är väääldigt matglada och nyper mig ofta  i fingrarna när dom ska  ta godiset. Ibland blir det falukorv i så bitar likaså köttbullar. Kokt skinka ibland.Kör endast med mjukt godis då jag inte vill att dom ska hålla på att tugga ev sätta i halen och hosta.

Kitten86
3/13/15, 4:07 PM
#13

#12
Lite OT, men tycker du att det fungerar bra med mjukost tub till dina? Tänker mig (precis som mina matglada pälsbollar) att de vid lite för energiskt slickande/ätande från tuben riskerar att hugga framtänderna i plåtplutten på tuben…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Carronella1
3/14/15, 4:47 PM
#14

Jag ger min hund Chocken stripes. Han största favorit!

Djurälskaren Hjärta

Tjalleman
3/15/15, 12:09 AM
#15

# 13 Funkar bra med tub men det har hänt att Levis fått slickat lite för länge så att tungan började blöda lite

Upp till toppen
Annons: