Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1323 ggr
mlnpln
2016-01-23 18:50

Tuggben till valp!

Hej hallå på er! Jag och min sambo har haft vår första hund, en sheltievalp, hemma i två veckor nu och det är jättekul! Har velat ha en sen jag var liten och äntligen har min dröm gått i uppfyllelse. Jag har läst på mycket, men vissa saker lär man sig tillsammans med sin hund. Som hundägare för första gången så är det självklart frågor som dyker upp och jag tänkte ta en sådan med er, som säkert är korkad egentligen men frågar man inte så får man inte veta! Vi fick nämligen med oss några små tuggben hem från uppfödaren, när kan man börja ge dessa till valpen? Ska man ge dom som sysselsättning eller mellanmål? Hur brukar ni tänka?

/Malin Söderman
instagram: mallansoderman

Annons:
_Wilma
2016-01-23 19:40
#1

Grattis till er nya valp och välkommen till Sheltie iFokus! 🙂

Tuggben som uppfödaren skickat med kan ni börja att ge direkt. Man ger dem som sysselsättning och det är även bra för tänderna. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

mlnpln
2016-01-23 19:52
#2

#1 Ja men vad bra! Vissa gånger kan det vara svårt att hålla koll på henne och hennes bus, så det blir bra att ha o uppehålla henne lite! 😁

/Malin Söderman
instagram: mallansoderman

Kitten86
2016-01-23 19:58
#3

Jag har gett mina ben, anpassade i storlek för valp, från en ganska tidig. Det ska vara under uppsikt och som sysselsättning då en ivrig valp annars kan sätta i halsen 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: