Annons:
Etikettallmänt
Läst 2066 ggr
_Wilma
3/19/16, 10:45 PM

Milla 2

Här kommer en ny tråd om Milla. 🙂

Den gamla hittar du här.

Vi har hittat en kurs som verkar rolig. Det är en aktivitetskurs, där man kör olika tävlingsgrenar varje gång. Tanken är att man ska ha chans att prova på för att sedan syssla med det man tycker verkar roligast. Det mesta har vi i och för sig testat förut, men det är bra att få testa på igen.

Idag var det personspår på programmet. Det kör vi ibland själva, men nu fick vi ha två erfarna spårare med som kommenterade det hela. 

Milla som gillar att vara ute i naturen, gjorde bra ifrån sig. Men det är jobbigt att spåra, så hon var trött då vi kom hem efter spårningen och några timmar tillsammans med andra hundar i skogen. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
3/20/16, 5:10 PM
#1

Roligt med en aktivitetskurs så man får möjlighet att testa på lite olika sporter 😃
Spännande att få testa på personspår!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
3/20/16, 8:23 PM
#2

Jätteroligt att få lära sej lite mer om personspår. Jag lägger personspår ibland, och det känns som om jag gjort ganska rätt.  Nyttigt för hunden att jobba med hjärnan!

Nästa kurstillfälle ska vi få testa nose work, vilket är helt nytt, så det ser jag fram emot. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

meerschweinchen
4/1/16, 7:32 PM
#3

Låter som en spännande kurs! Har ni hunnit testa på nosework än? Själv tycker jag det är fantastiskt roligt och Jackie älskar det :)

Mvh Sabine

_Wilma
4/1/16, 9:02 PM
#4

#3 Ja, vi har testat nosework. Hundarna fick försöka hitta doften eukalyptus. 

Det var svårt att klicka och belöna exakt faktiskt, men det gav mersmak! Ska försöka anmäla Milla då de lägger ut nästa  kurs. Vi har även testat rallylydnad, nytt för Milla men inte för mej.

Nästa gång är det sök och sedan följer jaktapportering, drag och agility.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
10/21/17, 10:57 PM
#5

Nu är det länge sedan jag skrev något om Milla.

Vi gick en kurs i Nosework för ett år sedan. Det var jätteroligt, men sedan rann det ut i sanden… Jag har mest tränat med Lily, som ju är yngst här.

Häromdagen hade vi ett så fint höstväder, så jag passade på att fota. Så här är en ny bild på Milla och Tilda. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
10/22/17, 2:10 PM
#6

#5
Så fina de är tillsammans, och så lika 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
emma93
10/25/17, 9:40 PM
#7

Vilken vacker bild!

Jojaton
10/30/17, 9:14 AM
#8

Jättefin bild! Och hållet med #6, de är otroligt lika!

Johanna - Instagram

_Wilma
10/30/17, 10:02 AM
#9

Tack! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
7/24/18, 2:44 PM
#10

valparna en dag

Den 3 juli fick Milla valpar. De blev fyra stycken, en hane och tre tikar. Pappa till valparna heter Rossi, och kommer från Bright Rivers kennel.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
7/24/18, 2:55 PM
#11

De första veckorna händer det oftast inte så mycket med valpar. De äter och sover mest hela tiden. Som tur är har allt gått bra och valparna har ökat i vikt som de ska. 

Nu när de är tre veckor har det hänt en hel del. De har öppnat ögonen och de har börjat leka med varandra och de går omkring i valplådan. 🙂 Jättekul!

För enkelhetens skull har vi valt namn på dem.

Elvira

Ellie

Alfons

Molly

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
7/24/18, 3:02 PM
#12

Åh vilka sötnosar! 😍 Skönt att det gått bra! Jag är så valpsjuk nu så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen 😂

Johanna - Instagram

Lavine
7/24/18, 8:55 PM
#13

Vad roligt, grattis grattis!

Annons:
_Wilma
7/24/18, 11:02 PM
#14

#12 och #13 Tack! 🙂 Alltid lika spännande med valpar!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
7/25/18, 1:22 PM
#15

Gud vad roligt! Grattis. Supersöta allihopa. Har ni hittat hem åt dem redan?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
7/25/18, 3:28 PM
#16

#15 Tack! :) 

Nej, vi har inte hittat hem åt dem ännu. De är ju bara tre veckor och vi vill se hur de utvecklas först.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
8/1/18, 9:27 PM
#17

Molly 4 veckor

Nu är valparna 4 veckor. Det händer saker hela tiden. De har börjat äta nötfärs med äggula och uppblött valpfoder. Skönt för Milla att inte behöva ge dem mat hela dygnet. 🙂

De leker en hel del med varandra i valplådan, och har flyttat ut till oss under dagtid. (Jag  sover i valprummet med Milla och valparna under natten.)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
8/2/18, 1:16 PM
#18

Ellie

Idag var vi ute med valparna för första gången. Spännande! :)

Milla

Wilma, Tilda och Lily passade valparna.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

_Wilma
8/16/18, 7:53 AM
#19

Molly och Ellie

Nu är valparna redan 6 veckor. Det händer saker hela tiden, och man ser hur de växer och förändras.

Alfons och Elvira

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Lavine
8/16/18, 7:40 PM
#20

Men så  enormt söta! Ojojoj! 😍

Annons:
Kitten86
8/16/18, 7:58 PM
#21

Tänk vad tiden går fort. Mysigt med valpar hemma 😍

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
8/16/18, 10:40 PM
#22

#20 och 21

Tack! Ja, man skulle vilja stanna tiden lite grann och bara mysa av valparna. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Upp till toppen
Annons: