Annons:
Etikettbilder-och-lekar
Läst 2173 ggr
OurOzzy
2016-05-07 11:46

Ozzys tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er! Har även jag som många andra också tänkt på att skaffa en ny tråd till Ozzy då den förra dels blivit lång och heter " Nu är Ozzy hemkommen" vilket är ju ett tag sedan. ;) Här kommer jag att uppdatera med lite bilder, tävlingar osv som gäller honom. Ha det bäst i sommarvärmen ☀️

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Annons:
_Wilma
2016-05-07 13:54
#1

Kul med en uppdatering och med en ny tråd! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

OurOzzy
2016-05-07 15:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

#1 Tack 🙂 Han är ju inte valp längre så kände det var dags. 😃

Idag har vi (läs Ozzy) tagit ett välbehövligt dopp i dammen igen då det är så jäkla varmt. Sommaren har kommit plötsligt och från ingenstans. Då är det skönt att kunna svalka av sig. Han är inget stort fan av det här med bad om det inte är långgrunt så man kan springa i vattnet, men oerhört skönt efteråt och man blir pigg och glad.  ❤️

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-05-07 21:19
#3

Så roligt med uppdatering och en ny tråd om honom 😍

Förstår det där med värmen och behövligt med ett dopp, till mina fick jag ställa upp baby poolen igår vilket uppskattades enorm! Har ni dam på tomten som Ozzy badar i?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-05-08 10:08
#4

#3 Ja det är ju så svårt att hinna anpassa sig när den kommer från ingenstans. Så skönt! Det kan jag tänka mig vart uppskattat för grabbarna :D Ja precis, vi har en damm på tomten. :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

meerschweinchen
2016-05-08 21:11
#5

Roligt med en ny tråd! Han är ju bara för vacker😃

Mvh Sabine

OurOzzy
2016-05-09 13:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

#5 Tack så mycket 😄 Nu är Ozzy anmäld och bekräftad en plats till en BPH beskrivning den 11/6. Har velat göra det länge men man ska ju få tummen ur också. Sen är det en bit bort men det är det värt! Det vart väl några här inne som gjort BPH med sina shelties? Bilder på fluffet idag efter dagens genomborstning <3

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Annons:
Kitten86
2016-05-10 13:59
#7

#6
Jag och River gjorde BPH när det var ganska nytt. Tanken var att jag och Jayson skulle gjort det förra året men låg borta på jobb så fanns ingen chans. Men förhoppningsvis kommer vi göra det under året 😉

Håller tummarna för att allt går bra för er på BPH! Ska ni göra med eller utan skott?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-05-10 19:47
#8

#7 Roligt! Ja det är ju mest kul att se även om man har hyfsad koll på vad man har för individ nu :) plus att det är giltigt för att få starta i bruks👍🏻 Det blir med skott. Hade du med skott eller utan? Är det mer än ett skott som i MH eller är det bara när man går med hunden? Hoppas du förstår vad jag menar. 😎

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

luckysheltie
2016-05-10 21:49
#9

Han är ju såå fin! Lycka till på BPH:n!🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Kitten86
2016-05-11 11:23
#10

#8
Jo, men så är det ju. Med River fick jag mycket kvitto på vad jag redan visste om honom sen är det "svårare" när hunden är äldre eftersom vi tränar in beteenden på våra hundar. T.ex. gick inte River fram till den främmande personen med rock och hatt direkt, som han normalt skulle gjort, då han alltid ber om lov att få gå fram och då jag som förare under provet inte får säga något till min hund så gick han inte fram 😃 Men det sa figuranten och annan personal i efterhand att det syntes tydligt att han ville fram men att han inte gick då jag inte gett lov till det 😉

River genomförde BPH med skott. När vi gjorde det fick vi gå mellan två koner, vet inte hur långt det kunde vara mellan dem men kanske 20-25 meter. Har för mig att det var 2 skott 😛 Nu var det inte igår jag gjorde BPH:t men har för mig att vi fick börja gå den utmärkta sträckan, när vi var ungefär halvvägs sköts ett skott och då skulle vi stanna till (eller om vi stannande innan skottet sköts). Sen fick man instruktion om att fortsätta gå och någonstans under resterande sträcka skjuts ett skott till (när hunden är i rörelse).

Jasså, visste inte att det var giltigt för att starta bruks! Är det något in tänkt ge er in i?

Håller som sagt tummarna för er, kommer nog gå toppen!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-05-11 14:59
#11

#9 Tack 😍

#10 Du har säkert redan nämnt det men glömsk som jag är så måste jag fråga hur gammal River var när ni genomförde ert BPH?

Vad spännande. Men då är det ju ändå skönt att veta att han ville men att han inväntade ett ''varsågod.'' Då vet man ju varför, provet har ju inte någon större betydelse än för en själv och du känner ju din egen hund bäst. Ska bli spännande faktiskt 😃

Yes, har man en hund av annan ras än bruksraserna som ingår i SBKs ansvar så är BPH fullt giltligt för att tävla inom samtliga grenar i brukset. Så här står det:

''Du kan tävla på alla bruksprov inkl. patrull från 1 juli 2013 efter genomfört BPH med alla raser utom raser listade ovan under MH som SBK har avelsansvar för.''

Så har man en brukshundsras som är under SBKs avelsansvar är det MH som gäller. :)

Tveksamt om vi kommer att tävla i bruks men vill ändå ha möjligheten ifall att 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-05-11 17:56
#12

#11
Han var ganska så precis 3 år då han är född 2009-07-08 och vi genomförde BPH 2012-07-01 😃

Jo, men visst är det så. BPH ger ju en fingervisning sen kan ju resultatet vara "missvisande" i vissa fall då det bara är antecknat hur hunden reagerade just då, t.ex. som med min som inte gick fram då han inte fått ett "okej" eller "varsågod" fast han ville. Provet består ju inte heller av helt naturliga situationer och/ eller ljud 😉 Men som sagt så reagerade han i stort sett som jag redan hade sett och upplevt om honom! 

Ska bli spännande att gå BPH även med Jayson någon gång framöver, se skillnader och eventuella likheter 😛

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2016-05-11 20:55
#13

Vi har genomfört BPH med skott för snart 1 år sedan, med en 4:a på skott! 😃

Annons:
meerschweinchen
2016-05-11 21:36
#14

Spännande med BPH, är själv sugen på att genomföra ett ev. till hösten med Jackie :)

Mvh Sabine

OurOzzy
2016-05-14 19:32
#15

#12 Så roligt! Då var han lika gammal som Ozzy kommer vara nu då. 🙂 Wow! #13 Grattis till 4a på skott, toppen ju. 😍

#14 Ja det ska bli kul! Tycker jag definitivt, hur gammal är din Jackie? 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-05-14 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu har vi hämtat hem vår lilltjej Evita <3 Ozzy är så lycklig som blivit storerbror och även hon som fått en lekbrorsa😍

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-05-14 19:38
#17

#16
Åå, så söt hon är! Och roligt att höra att Ozzy tycker det är roligt att ha blivit storebror 🙂

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

meerschweinchen
2016-05-15 17:56
#18

#15 Jackie är 3 år :) 

Vilken sötnos Ozzy har blivit storebror till :D

Mvh Sabine

Bello_O
2016-05-15 19:20
#19

#16 Men så gullig!😍

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

OurOzzy
2016-05-27 17:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Ozzy sköter sitt jobb som storebror med bravur ❤️ Så roligt att se dem ha kul tillsammans 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Annons:
OurOzzy
2016-05-27 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Vi var på Svalnäs i veckan och busade. Ett av våra absoluta favoritställen 😍

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-05-27 17:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Roligt med strandbus tycker Ozzy 😃

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-05-27 17:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Idag anmälde jag Ozzy till två rallytävlingar i avancerad klass 😂debuten blir i juni. Bara att hålla tummarna nu att det inte är för varmt. MEN så mycket roligare att träna när man har ett mål. 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-05-28 10:05
#24

Fina bilder du bjuder på, som vanligt, och roligt att han gör ett så bra jobb som storebror 😃 Han är så fin din Ozzy! Håller tummarna för att debuten i juni går bra också….

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-05-28 20:45
#25

#24 Ja det är väldigt kul 😃 Tack snälla du! Ja nu blir det strukturerad träning så får vi se. Lika bra att köra på 🌟

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-07-09 12:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Det blev varken BPH eller rallytävlingar i juni pga omständigheter här hemma. Men så blir det ibland. Bara att sikta framåt ✨ Så vi har bara tränat och myst. Precis hemkomna från semester i Dalarna med som var helt fantastiskt 😍

Imorgon blir det debut i avanceradklass på riktigt 🏆

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-07-09 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#27

Östra silvbergs gruva i Dalarna ❤️

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Annons:
OurOzzy
2016-07-09 12:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Helt underbara skogar att spåra i 😍

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

_Wilma
2016-07-09 14:39
#29

Vilka fina bilder du bjuder på! 🙂

Spännande med debut i avancerad klass! Hoppas att det går bra! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

OurOzzy
2016-07-09 20:39
#30

#29 Tack så mycket! 😀 Ja det ska bli spännande, om inte annat får vi reda på hur vi ligger till 👍🏻

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-07-10 10:57
#31

Otroligt fina bilder, älskar de på gruvan (där kan man verkligen säga att det var fint!) 😍

Håller tummarna för er debut i avancerad klass!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-07-10 16:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

#31 Tack 😀 Ja det var verkligen häftigt att se! Att det finns såna ställen här i Sverige 😍 Debuten gick över förväntan! Vi körde dubbla starter och fick kvalificerade resultat på båda rundor, men roligast av allt var att vi vann första rundan 💪🏻🏆 Så bara ett godkänt till sen har vi även Avancerad titeln 😬

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

_Wilma
2016-07-10 17:06
#33

#32 Kul! Stort grattis! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

OurOzzy
2016-07-10 19:27
#34

#33 Tack så mycket 😀

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Annons:
Kitten86
2016-07-10 21:02
#35

#32
Vad roligt!! Stort grattis till både dig och Ozzy 😃
Var det något i avancerad klass som du upplever svårare/svårt? Har ni tränat mycket på de avancerade momenten innan ni startade?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-07-10 23:10
#36

#35 Tack! 😁 Nja, det som är svårare är ju att har man inte hunden med sig så kan det snabbt bli fel med tanke på alla sidbyten osv 😂 Ozzy kan bli lite splittrad (mentalt) på tävling om han är trött, annars är det inget som är svårt förutom att man helt plötsligt ska kunna utföra alla moment på fel sida 😳 Backa tre steg bak fick vi på både vänster och höger sida och det blev tokigt för oss båda gångerna, något som sitter klockrent när vi tränar 😏 Men där försöker jag istället hålla koll på att jag gör rätt med fötterna för det är ju det som kostar mest. Vi har tränat en hel del men blir mest på vänster sida så jag är glad att även högerhandlingen funkade på tävling 👍🏻 Annars är det väl det samt sidbytena som är bra att nöta in lite extra tycker jag :) Ska ni debutera i avancerad snart med? 😊

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-07-11 13:05
#37

#36

Okej 😃 Ja, tanken är väl att jag och River ska debutera iaf någon gång under året i avancerad klass. Men vi har inte tränat eller ens kikat åt de avancerade momenten än…. Känner en som kan avancerade moment så tanken är att hitta någon dag som passar oss båda och träna lite tillsammans. En fördel iaf är att jag tränat mina hundar mycket på höger sida innan jag börjat köra rally så för mina har "svårigheten" legat i nybörjare när de ska gå på vänster sida 😉

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

OurOzzy
2016-07-11 17:05
#38

Okej, själva momenten är ju ganska roliga och inte så många nya att lära sig 😊 Tycker jag verkligen ni ska 😉💪🏻

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-07-17 20:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#39

Dogsen hade riktigt kul i fredags när premiärturen blev för i år med båten :D första gången Evita åkte båt med och tog det med en klackspark som det mesta 👍🏻 Ozzy tyckte det var superkul att stanna på en ö för bad och bus 😊

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-07-17 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Ozzy går i för att hämta sin Komg 😁

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-07-17 21:04
#41

Skojj med båttur!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
OurOzzy
2016-08-01 14:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

#41 Ja det blir mycket av den aktiviteten nu ☀️ Får passa på innan sommaren är över 🙊

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

meerschweinchen
2016-08-29 13:24
#43

Härligt med båtturer! :D Min Jackie älskar att få följa med på båtturer men det är bara synd att vi inte har tillgång till någon båt :)

Mvh Sabine

_Wilma
2016-08-30 07:00
#44

Alltid lika kul att se shelties som gillar vatten! Fina bilder! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

OurOzzy
2016-09-14 11:44
#45

#43 Ja det är det verkligen! Kul! Vad synd, Men roligt att Jackie gillar det iallafall 😀 #44 Tack så mycket 😀

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

OurOzzy
2016-09-14 11:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Ozzy är sedan en tid tillbaks anmäld till ett nytt BPH tillfälle då vi inte kunde vara med på det som var i juni. Så på söndag blir det istället, ska bli spännande 😬

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

_Wilma
2016-09-15 23:26
#47

#46 Spännande med BPH! Och bra att få veta lie mer om hans mentalitet / personlighet. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

OurOzzy
2016-09-19 15:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Nu har Ozzy genomfört BPH med skott.

Tyvärr fick han genomföra det med huvudvärk då hans klantiga matte svingade hans leksak (en hård boll) rakt på hans huvud när jag skulle kasta den så han fick ganska ont och blev lite chockad. :( Nog för att man är dålig på att kasta men inte en schyst start för killen som är ganska känslig. Men han var jätteduktig och hämtade sig ganska snabbt trots allt. Förlåtande som han är. ❤️Nu väntar jag på hans diagram så vi kan jämföra med rasen 😂 Fick mycket positiv kritik på att han har en positiv attityd till allt inklusive främmande människorna, och är väldigt nyfiken men ibland behöver man lite stöttning av sin mamma 😃 Överlag en trygg hund utan minsta gnutta aggression/hot. Inte ett ljud/pip/skall under hela testet heller. 😎

Har lagt ut några videoklipp från dagen på vår instagram om någon vill se. @ozzyevita heter vi där. 🙂

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Annons:
_Wilma
2016-09-19 19:47
#49

Kul att det gick så bra, trots olyckan med den hårda bollen!

Var det svårt att få tid för BPH? Jag har förstått att det är svårt att få tider på vissa platser.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

OurOzzy
2016-09-20 09:52
#50

#49 Nja det var det väl inte men det var första gången vi hittade en plats hyfsat nära och dessutom en plats vi känner till :) så kändes roligare att åka dit men fanns platser kvar att boka länge. Men skiljer sig säkert mycket i landet kan jag tänka mig. Du får kolla på skk :)

www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyrSkämtar

Kitten86
2016-09-21 17:31
#51

#48 Grattis till genomfört BPH. Kul att det gick bra trots "hård" start 😊 Var det ungefär som du förestält dig?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: