Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 814 ggr
Candy123
3/20/17, 3:12 PM

Uppfödare

Jag är nästa helt säker på att nästa hund blir en sheltie. Det är inte förens om 3 år men jag gillar att vara väl förberedd. Jag har börjat kolla upp uppfödare men det finns ju en del. Så jag tänkte fråga ifall det finns någon som ni rekommenderar :)

Det jag söker är en uppfödare som avlar på mentalt stabila hundar och håller på med någon sport tex Agility/rally-lydnad/Nose Work. Utställning är inget krav. Och gärna minder pälsade. Färg har ingen stor betydelse men gärna blue merle eller sobel :)

 Finns det någon ni rekommenderar? spelar ingen roll om uppfödaren finns i Sverige/Finland

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
vallhund
3/20/17, 3:17 PM
#1

Börja med att välja bort färgavlade hundar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

_Wilma
3/20/17, 4:49 PM
#2

Kul att du är intresserad av sheltie! 🙂

På SSSK.org finns en uppfödarlista. De flesta har egna hemsidor, och där brukar finnas info om hundarna.

Det är ju ett tag tills du planerar att köpa en sheltie, men det är bra att hinna titta runt lite. ;) Hoppas du hittar en uppfödare som du trivs med. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

emma93
3/20/17, 6:57 PM
#3

Jag rekommenderar också att du (eftersom du har så god tid på dig) går igenom SSSKs lista. Just detta med mentalitet tycker jag så personligt vad man anser vara bra, dvs det är svårt att veta att man definierar det  på helt samma sätt och det bästa är diskutera det direkt med uppfödaren vad man är ute efter. Uppfödarens avelshundar har säkerligen olika mentalitet och man förväntar sig lite olika från olika kombinationer (och i kullarna blir det ju också olika). Men på rak arm kommer jag på några som själva tävlar agility och annat: Kråkeslottets, Crushup , Stormstjärnan, LiLines (tror jag), Lovestain. Dessa är utspridda från norr till söder i Sverige :). 

/emma93

Lavine
3/20/17, 7:34 PM
#4

Om du har Facebook är mitt tips att gå med i ett gäng av alla dessa sheltiegrupper som finns, inte nödvändigtvis för att fråga saker, utan läsa och iaktta. Särskilt bra när du har så gott om tid på dig. *tummen upp*

[Springerpoo]
3/20/17, 7:53 PM
#5

Humlebyns, Nightrunner's, Funny Black's, Brainpool's och Sobelkustens är några jag vet tävlar aktivt😃 Sen finns det även Änghagens och Kusttassens, men är osäker på hur aktiva de är.

lilleman99
3/21/17, 11:36 PM
#6

Vad är det för fel med hundar som har framavlats efter sina färger?

Annons:
Upp till toppen
Annons: