Annons:
Etikettallmänt
Läst 6980 ggr
hanna-jo85
2017-03-26 16:12

Omplacering..

Vill verkligen inget annat än att behålla min älskade hund men har nog inte något alternativ snart.. hon har alltid varit rädd av sig, särskilt för barn. När vi fick vår dotter som nu är 10 månader så gick allt bra till att börja med. Men ju äldre min dotter blir dessto mer svartsjuk blir vår hund.. och min sambo har gett upp hoppet om att det ska fungera och hans humör går ut över hunden och resten av familjen. Går inte in på det något djupare, men pga många faktorer är det nog det bästa för henne.. Men hur går man till väga för att hitta ett bra hem till henne? Hon är skygg och rädd så vill gärna hitta någon som har tid och kunskap att ge henne det hon behöver. Nån som kan ge mig lite tips?

Annons:
emma93
2017-03-27 14:42
#1

Så ledsamt att ni inte kan behålla en vovve. Har du haft kontakt med uppfödaren? Det kan ofta vara en bra början. Antingen om uppfödaren förmedlar kontakt med någon eller att uppfödaren tar sig an henne tills nytt hem hittas. Det finns också en omplaceringssida på sssk.org där man kan annonsera ut omplaceringar.

hanna-jo85
2017-03-27 19:10
#2

Har inte haft någon kontakt med uppfödaren sedan jag köpte henne för 6 år sedan. Men har också kommit fram till att jag ska kontakta henne först. Om hon vill hjälpa mig tror jag det är större chans att hitta en bra ägare. Så jag håller tummarna nu att hon vill hjälpa till..

emma93
2017-03-28 08:03
#3

#2 Vad bra! Håller tummarna för er!

lenlass2017
2017-06-16 23:48
#4

Söker en liten ny livskamrat så om du inte hittat någon lösning än så hör av dej.

linab91
2017-07-26 15:23
#5

jag söker en liten sheltie om du har bestämt dig för att omplacera, ja kan erbjuda lugnt hem utan barn med hundkompis :)

Mvh Lina

Upp till toppen
Annons: