Annons:
Etikettallmänt
Läst 5832 ggr
Jojaton
2017-08-07 20:41

Humbdinger's Bella Santorino

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tycker jag det är dags för Sam att få en egen tråd! Sam heter Humbdinger's Bella Santorino i stamtavlan, är u. Bello Amina och e. SE UCH FI UCH Lizmark Marchand d'Or och är uppfödd i Norge.

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
2017-08-07 21:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Idag är Sam nio veckor, väger ca 1.8 kg. Har försökt mäta honom men inte lyckats än, haha Han charmar alla han möter och hundmänniskor är väldigt imponerad över hur obrydd, trygg och nyfiken han är! Han har varit med om åska, vuxna hundar och grillkväll med mycket människor - men han tar allt med ro. Så stolt över min lilleman, har fått världens bästa valp!

Johanna - Instagram

_Wilma
2017-08-07 22:09
#2

Kul med en egen tråd för Sam! 🙂 Ska bli roligt att få följa honom.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Max2013
2017-08-08 07:09
#3

Men vilken sötnos !!😍😍

Jojaton
2017-08-08 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 Tack, visst är han 😁❤️ Idag följde vi med mina föräldrar ut och plockade svamp! Vi har inte varit ute i någon skog tidigare (bor i stad så har prioriterat miljöträning här) men får ta mig ut oftare för han tyckte det var sååå roligt! Hade honom lös hela tiden och han gick så fint :)

Johanna - Instagram

Kitten86
2017-08-09 17:44
#5

Söta killen!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Mlyy
2017-08-15 16:47
#6

Gud så söt! 😍

Annons:
Jojaton
2017-08-15 21:50
#7

#5, #6 tacktack :) I lördags firade vi min farfars födelsedag med kräftskiva. Ungefär 20 pers i åldrarna 11-78, så det var livat - men Sam trivdes så med all uppmärksamhet! Han var med kusinerna och spelade fotboll, blev kelad med, och sova lite i mitt knä. Efter det var han dock helt slut, för i söndags sov vi till kl 13(!!) med bara några korta kissepauser, och lite frukost. Han är ganska morgontrött, vilket matte uppskattar! Annars har vi varit ute ett par gånger till och plockat svamp, träffat massa roliga hundar, bla en sheltie med nästan identisk teckning som Sam (tom "bruten" krage på samma sida), och en malinois som snabbt blev en favorit. Hennes ägare var rädd att mallen skulle skrämma Sam, samtidigt som han ålade sig som en tok för att få hälsa! Det gick superbra, hon var så lugn och snäll mot honom. Ska försöka få till att väga (och mäta) honom imorgon, har inte gjort det sen förra veckan. Får se om lillemannen passerat 2kg sträcket än!

Johanna - Instagram

Kitten86
2017-08-16 13:53
#8

Roligt att höra att allt går bra med honom. Fortsätt bara att "utsätta" honom för människor, hundar och diverse miljöer så kommer du även som vuxen ha en glad, social och framåt Sam 😁

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2017-08-17 21:25
#9

#8 ja för det mesta är han superduktig, även om man ibland bara vill dumpa honom i en låda i skogen för att han är så jobbig… Men 99% av tiden är han helt fantastisk! Precis, tanken är ju att han ska få följa med på det mesta ja, så att han blir lika trygg som vuxen :) Idag fick jag tummen ur till att väga och (försöka) mäta honom, ungefär 24cm hög i manken och lite drygt 2 kg väger han nu, 10,5 v gammal. Lille plutten!

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-08-29 21:12
#10

Igår blev Sam 12v, men det överskuggades lite av min lillasyster som fyllde 18 ;) Och när man blivit 12 veckor så är man ju så stor att man kan gå på promenader själv, tycker Sam i alla fall, haha!

Johanna - Instagram

_Wilma
2017-08-30 09:21
#11

Så sött! 😃

Sajtvärd på Sheltie IFokus

futurehearts
2017-08-30 20:04
#12

Gud så söt! Man blir ju lite sugen på att utöka flocken med en trefärgad när man ser detta 😍

Jojaton
2017-08-30 21:43
#13

#12 Trefärgat har alltid varit min favoritfärg hos shelties, så jag är så glad att det blev en sån - även om hans personlighet såklart är hundra gånger mer värd än hans färg :) Och han charmar alla han möter! Mamma, som aldrig varit jätteglad i hundar och absolut inte var överlycklig över att jag skulle skaffa hund, är helt head over heels i honom, haha :)

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
2017-09-05 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

3 månader idag, ca 2,7kg och jag TROR att han är ungefär 26 cm. Visst är det vid 3 månader som man brukar säga att man ska plussa på 10cm? För isf kommer han ju nog bli jättebra i storleken, jag håller tummarna för det i alla fall :)

Johanna - Instagram

_Wilma
2017-09-05 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Det är ofta svårt att förutsäga storleken på en sheltie, men visst verkar han bli bra storleksmässigt. :) 

Detta diagram bruka stämma.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2017-09-06 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Ja enligt den ligger han ju också bra till :) Systern Lotta väger 5,6 - så det skiljer ju sig en hel del! Sam är fortfarande minst i kullen viktmässigt, så jag tror han blir nätt även som vuxen. Äter gör han som han ska i alla fall, jag möts av den här blicken varje gång jag tar ut den röda burken med mat ur kylskåpet (ger Mush Vaisto till honom) ❤️ (han hade fått tag på tidningen precis innan frukostdags, därav alla pappersbitar…)

Johanna - Instagram

luckysheltie
2017-09-08 16:46
#17

Så söt!! Typiskt sheltiebus, Lucky älskar att riva sönder olika slags papper som han får tag på.🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Jojaton
2017-09-11 11:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Igår var vi hemma hos mamma och pappa som hade gäster, vi var ute en tur och plockade svamp - 10 pers (varav tre är under 15år) och vi fick nog ihop minst 25 liter trattkantareller! Sam älskar att vara med ute i skogen, han springer runt som en tok och leker, klättrar upp på stenar, hoppar över nedfallna träd och har sig, men kommer som ett skott när jag ropar, och även om han springer en bit bort har han alltid koll på mig :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-09-11 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Min lilleman ❤️

Johanna - Instagram

luckysheltie
2017-09-11 19:25
#20

Härliga bilder! Vad roligt att han lyssnar så bra i skogen. :)

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
Jojaton
2017-09-20 20:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Inte den bästa kvaliten, men fick lite bilder från dagmatten på Sam och bästisen Puff. De är så söta ihop, leker nästan nonstop, med korta pauser där de sover tillsammans - gärna skavfötters. Idag satte vi oss på Espresso House efter jag hämtat honom för att passitivitetsträna lite. Vi hade ett sällskap precis bredvid oss och en hund ett psr bord bort, men efter 20 min så hade han somnat. Första gången jag gör något sånt här med honom - så jag är väldigt stolt över honom! Annars har det inte hänt så mycket, jag vägde honom i måndags (15v) 3,1kg. Vi börjar på valpkurs på måndag, ska bli superkul :)

Johanna - Instagram

_Wilma
2017-09-23 23:33
#22

Så kul för honom med en kompis. 🙂

Och jättebra att du passivitetstränar honom, det är ju viktigt att han vänjer sej vid andra människor och hundar.

Lycka till på valpkursen! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2017-10-10 15:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Sam har hunnit bli fyra månader och vi har varit på valpkursen två gånger (missade en gång pga jobb tyvärr…) Han är verkligen superduktig, och det är kul att se de andra hundarna utvecklas också. Bara tre tillfällen kvar, tiden går så fort!

Vägde och mätte honom förra veckan när han blev fyra månader, 3,6kg vägde han då och var ca 29-30 cm.

Bilderna är från vår runda idag, tog äntligen med riktiga kameran ut för att få ordentliga bilder på lillkillen 😊❤️

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-10-10 15:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Om han bara kunde stå så här fint på kommando också… 😂

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-10-10 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

😍

Johanna - Instagram

Kitten86
2017-10-10 18:49
#26

Kul med fler bilder på honom! Gillar verkligen bilden i #25 😍

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2017-10-10 19:42
#27

Jättefina bilder! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Jojaton
2017-10-10 20:11
#28

Tack så mycket! Det var första gången jag helt frivilligt tog fram systemkameran på 4-5 år efter att gymnasiet tog död på mitt intresse (gick media inriktning foto och det blev för mycket) men det var såå kul att fotografera igen! Så det kommer definitivt göras oftare :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-10-29 14:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Idag tog valpkursen slut - det har gått så fort… Men han har utvecklats massor, är så stolt över min lilleman! Idag var vi ute i skogen och provade enkla sök och skvallertränade på hundmöten. Han hittade mig direkt på söken (och när instruktören vände bort honom sista gången så hade han vart coollugn med det, medan de andra valparna hade blivit lite oroliga) och efter bara ett par gånger fattade han vad skvallerträningen gick ut på och vände sig innan vi hann klicka :D Igår var vi hemma hos några vänner och hälsade på, och när vi va ute på kissrunda smällde de raketer inne i centrum (nån kilometer från oss) men han brydde sig inte över huvud taget, lika dant när champagnekorken råkade smälla riktigt högt i taket senare på kvällen. Så skönt att han inte är ljudkänslig! Han har vuxit en del också, väger 4,5kg och är ca 31,5cm.

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-11-05 19:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Första dagen hemma hos mig, 8v gammal vs idag, 5mån - han har vuxit så mycket!

Johanna - Instagram

_Wilma
2017-11-05 23:08
#31

#29 Kul att det går så bra! 🙂

#30 Visst har han vuxit, men man ser ändå stora likheter.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2017-12-05 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Och nu har lillkillen hunnit bli sex månader!

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-12-05 14:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Förra veckan hade vi vår första snö, bara nån centimeter men ändå! Sam tyckte det var himla spännande :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2017-12-05 14:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

❤️

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
2017-12-05 14:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Och en sista, haha!

Johanna - Instagram

_Wilma
2017-12-05 17:06
#36

Jättefin! 🙂

Vilka planer har ni för honom framöver?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2017-12-05 17:40
#37

Sam börjar bli stora killen nu! Tänk vad tiden går fort!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2017-12-05 17:55
#38

#36 I janari/februari börjar fortsättningskursen och sen är tanken att gå en agilitykurs i sommar/höst - beroende på när det passar bäst :) sen är det en inoff valputställning i Hässleholm i slutet av februari som jag tänkt anmäla oss till också! #37 Ja verkligen! Vuxenpälsen har börjat komma ordentligt på ryggen, och förra veckan tappade han sista valptanden :)

Johanna - Instagram

Kitten86
2017-12-10 17:51
#39

#38
Känns som ni har en hel del planerat framöver! Ska bli spännande att följa er och se vart framtiden tar er 😉

Stora killen nu,  verkligen!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-01-05 19:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Sju månader gammal idag! På onsdag börjar fortsättningskursen, och vi har börjat träna stå ordentligt med utställningskoppel :) Nyår gick superbra, han brydde sig inte om raketerna men tyckte det var jobbigt att resten av sällskapet gick ut. Väldigt skönt att han är obrydd av ljuden!

Johanna - Instagram

_Wilma
2018-01-06 09:42
#41

Vilken fin bild! 🙂

Kul med fortsättningskurs och utställning! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
2018-01-07 17:05
#42

Tänk vad tiden går fort!

Skönt att höra att nyår gick bra och att han är obrydd över ljud 😂
Fin bild du bjuder på också…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-01-07 19:30
#43

Tack så mycket :) Ja, det är obehagligt hur tiden bara rinner iväg… Det var för ungefär ett år sen jag bestämde att det var den här sommaren jag äntligen skulle bli hundägare. Vi får se hur utställningen går, det är ju mer än en månad dit men han föredrar ju att allt går i 120 och att stå still längre stunder är ju dötrist, så det blir en utmaning :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-01-18 21:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Fortsättningskursen går hur bra som helst, vi båda två tycker det är svinkul och Sam är såå duktig, han fattar vad han ska göra så snabbt och är så ivrig på att lära sig! Ibland, som igår, slår det över lite och han gör allt han kan utan att tänka och bara flamsar. Men han är ju inte så gammal och både jag och instruktören får nått att skratta åt så no harm :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-01-18 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Fick hem ett nytt objektiv idag, ska bli så roligt att testa det ordentligt i helgen! Hoppas på fint väder :)

Johanna - Instagram

Kitten86
2018-01-19 12:22
#46

Fina bilder du bjuder på! Och roligt att det går bra för er. Visst är det så att man ibland måste påminna sig själv om att deras ålder när det flamas eller så 😉

Av rent intresse, gillar att fota själv, vad är det för objektiv du införskaffat?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-01-19 14:01
#47

#46 Tack :) Ett Tamron 24-70/2,8, den gamla modellen. Inte hunnit prova det mer än ett par snabba bilder i lägenheten med bara lampljus men det verkar kunna bli min nya bästis! Annars har jag fotat med ett 50/1,8 på min Canon eos 60D - men saknar zoom ibland. Vad använder du? :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-01-29 13:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Nu är han snart 8 månader gammal, ca 35cm hög och väger ganska exakt 6kg :)

Johanna - Instagram

Annons:
_Wilma
2018-01-29 15:25
#49

Så fin! 🙂  Han ser så vuxen ut.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2018-01-30 07:58
#50

#49 Ja han har mognat till sig ordentligt, utseendemässigt. Till sättet är han dock fortfarande väldigt valpig på många sätt! Men han började lyfta på benet när han kissar för ca en månad sen, så visst märks det att han är unghund och inte valp längre :)

Johanna - Instagram

ViktoriaaL
2018-01-31 13:25
#51

Så fin han är!! Såg att han också var liten som valp, tycker det är så spännande att följa andra shelties utveckling! Lily vägde 1,7kg, 21,5cm vid 10v så kul att se var hon slutar ☺️

Jojaton
2018-01-31 20:01
#52

#51 Tack! Ja, han var minstingen i kullen, nåågot större än din (han vägde knappt 1,7 när jag hämtade hem honom vid 8v, vid 10v vägde han ca 2kg) Tycker också det är superskoj att följa andra - det skiljer ju sig enormt inom rasen!!

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-02-16 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Nästa helg är det dags för utställningen. 12 shelties anmälda :) Ska bli jättekul men jag är riktigt nervös, hoppas att ringträningen på söndag kan stilla nervositeten lite i alla fall.

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-02-16 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Annars håller vi på att träna mycket vardagslydnad och tricks just nu, i väntan på att få gå agilitykurs. Favorittricket just nu är backa och stå på bakbenen. Ligg är också kul men sitt har han nästan glömt bort hahah!

Johanna - Instagram

_Wilma
2018-02-17 13:18
#55

Lycka till på utställningen och med vardagslydnaden! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Annons:
Kitten86
2018-02-20 16:51
#56

Stor lycka till på utställningen!
Vart är det ni ska ställa ut någonstans?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-02-20 21:25
#57

#55 #56 Tack så mycket :D I Hässleholm, Skåne. Bor här också, skönt att inte behöva åka långt på första utställningen - så jag kan slippa den stressen i alla fall!

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-02-24 14:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Nu är vi hemkomna från utställningen. Sam lyckades bli BIM-valp med HP av 7 valpar (12 shelties totalt) med superfin kritik (bortsett från ”feminin tikvalp” haha) Är så stolt över lillkillen! Kritiken: 8,5 mån gammal, feminin tikvalp av passande storlek. Utmärkt typ. Huvudet har korrekta proportioner och ett härligt uttryck. Utmärkt skalle - väl ansatta öron. Härligt mörka ögon. Utmärkt nosparti. Kunde önska bättre utfylld underkäke. Saxbett. Korrekt, stark hals. Utmärkta, tillbakalagda skuldror. Passande benstomme. Utmärkt utvecklat bröstkorg och förbröst för åldern. Utmärkt utvecklad fram och bak. Rör sig med bra påskjut från sidan, parallellt fram och bak. Utmärkt pälsstruktur och färg. Svansen bärs lågt under rörelse. Utmärkt temperament. Välpresenterad.

Johanna - Instagram

_Wilma
2018-02-24 20:25
#59

Grattis! Vilken superbra kritik! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2018-02-25 21:25
#60

Grattis! Kul att det gick så bra 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-02-26 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Tack så mycket! Ja det var väldigt kul, speciellt för min uppfödare. Första hunden från hennes uppfödning som ställdes ut, och hon fixade allt med den här kullen helt själv, så hon är nästan stoltare än mig :D En vän till mig som hjälpt mig massor med tips, tricks och träning inför utställningen har en man som älskar att fota - och han fångade Sam på bild :) Foto: Paul Nyberg, nybergsfoto.se

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-02-26 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Foto: Paul Nyberg, nybergsfoto.se

Johanna - Instagram

Annons:
Jojaton
2018-02-26 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Foto: Paul Nyberg, nybergsfoto.se

Johanna - Instagram

Kitten86
2018-03-04 14:20
#64

Kul med fina bilder från utställningen!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-03-30 22:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Idag träffade vi Ellie och hennes matte för första gången. Ellie är exakt en månad äldre än Sam - och de hade sååå roligt ihop! Vi hade bokat hall en timme så vi tränade först där, och sen tog vi en promenad tillsammans där de fick leka av sig ordentligt. Jag och Ellies matte kom också väldigt bra överrens, så det blir inte sista gången vi träffas :)

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-03-30 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Ellie är verkligen mycket mognare än Sam, en riktig dam. Men hon tyckte också det var väldigt kul att ha nån i samma ålder och storlek att leka med.

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-05-20 19:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Idag var vi på vår andra utställning, första officiella - Hässleholm Nordic Dog Show. Sam lyckades norpa till sig ett Excellent med CK och en andra plats bland juniorhanarna 😄 Han fyller snart ett år (vart tar tiden vägen??!! 😩) och i ettårspresent har jag fixat en privatlektion i agility! Har inte haft möjlighet att gå en kurs nu i vår, så vi får suga åt oss så mycket tips vi kan på lektionen och sen gå kurs i höst! Vi har börjat träna lite och vi tycker det är så kul, Sam verkligen lyser upp!

Johanna - Instagram

_Wilma
2018-05-20 21:51
#68

Grattis till utställningsresultatet! 🙂

Förstår att det ger mersmak inför framtiden.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2018-05-21 14:18
#69

#68 Tack :D Jo, lite mersmak ger det allt! Utställning har aldrig (och är fortfarande inte) huvudintresset/målet för oss, men nån gång ibland är det kul - speciellt när det går såhär bra. Kul för Sam’s uppfödare också, han är ju den första och hittills enda hunden från hennes uppfödning som ställts ut.

Johanna - Instagram

Annons:
Kitten86
2018-05-21 14:48
#70

Grattis till ett superfint utställningsresultat!
Ja, tiden går ju lite väl fort ibland, eller hur?!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Jojaton
2018-06-05 20:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Idag fyller Sam 1 år! Jag kan inte förstå hur han redan har hunnit bli ett år, men jag är så stolt över honom och kärleken till honom växer bara mer och mer för var dag som går 💖💖💖

Johanna - Instagram

_Wilma
2018-06-05 22:22
#72

Grattis på ettårsdagen! 🎁🎈

Så mycket som händer första året! Han ser riktigt vuxen ut. :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2018-06-06 15:23
#73

#73 Han tackar 😊 Ja, det första året har varit en riktig resa!

Johanna - Instagram

One.Gibbis
2018-06-06 17:48
#74

Sam verkar vara en sån cool kille. Riktigt fin också. Trefärgat är så snyggt! ❤

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Jojaton
2018-06-06 22:16
#75

#74 åh tack ☺️💕 han är en rätt cool kille - väldigt mycket attityd i hans lilla kropp 😉

Johanna - Instagram

Kitten86
2018-06-09 21:04
#76

Grattis i efterskott till Sam!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Jojaton
2018-08-25 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Förra veckan var vi på vår första tävling, i rallylydnad. Det slutade med att vi diskade oss på första skylten, han var inte med alls 😂 Tonårshormoner och -humör är inte det enklaste att hantera för varken vovve eller matte. Vi har även kommit igång ordentligt med agilityn och det är sååå kul! Vi började på fortsättningskurs tidigare i veckan, efter att bara ha tagit två privatlektioner under sommaren. Han sköter sig som en stjärna, gäller bara att jag ska hinna med med alla armar och ben!

Johanna - Instagram

Jojaton
2018-09-23 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

I helgen åkte jag, Sam och min lillasyster upp till Norge för att hälsa på hos Sammis uppfödare! Hon ordnade en mysig liten kennelträff och sen fick vi en liten rundtur i stan 💕 Det är inte lätt att få fem shelties med massa energi och bus i benen att posea, men här är Sam’s bror Ludvig, halvsystern Fibi, mamma Lilly, Sam och så brorsan Kompis 😊

Johanna - Instagram

Kitten86
2018-09-25 17:49
#79

Kul med kennelträff!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

luckysheltie
2018-09-25 20:30
#80

Åh vad roligt med kennelträff! Härlig familjebild🙂

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Jojaton
2018-09-25 21:46
#81

Ja det var himla roligt! Synd att inte fler kunde komma (Sam har ju tre syskon till, och Fibi har också tre syskon) men så roligt att träffa dom som kom 😊 Hoppas på att det blir fler kennelträffar i framtiden!

Johanna - Instagram

One.Gibbis
2018-10-23 20:23
#82

Kul att han är så duktig på agility! Hoppas det går bättre om ni bestämmer er för att tävla igen. 🙏 Måste gratulera fotokonsten också. Jag som tycker det är svårt att fota en hund… 😂 Fränt med en brorsa som heter kompis med.

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Jojaton
2018-10-23 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

#82 Hahah, de flesta bilderna såg inte ut sådär, det. var inte lätt att få alla att sitta still - speciellt inte eftersom de hade så kul ihop när de lekte :) 

Ja agility har ju varit en av de stora anledningarna till att jag först och främst hittade rasen och sen att det blev en sheltie när det väl var dags för hund - så det är väldigt skönt att han älskar det lika mycket som jag! Vi var faktiskt på vår första blåbärstävling i agility nu i helgen, det blev disk där också men han skötte sig och gick superfint på banan! Finns video på vår instagram - bellasantorino om man är intresserad av att titta :)

Johanna - Instagram

Annons:
MaaariaS
2018-10-28 09:00
#84

63

Underbar bild ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

[~Kollen~]
2018-10-31 22:06
#85

Mer fluff för varje månad?❤️😂

Upp till toppen
Annons: