Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1427 ggr
lotus_wilgot
2017-09-13 17:29

sheltie uppfödare

hej  just nu så är jag 15 år. Och har fått med mina föräldrar att skaffa en hund till mig. Självklart så ska resten av familjen hjälpa till. Men om jag kommer in så ska jag gå på linjen hund når jag börjar ettan och då ska hunden få följa med mig.  som det ser ut just nu så ska jag skaffa en hund runt vår/sommar 2018. Men min pappa vill inte ha en blue merle eller soble utan han vill ha en tre färgad eller svart vitt. men jag har inte hittat någon uppfödare som säljer svart vitt eller tre färgad som ska ha valpar runt vår/ sommar nästa år. spelar inte jätte stor roll vart men jag bor mellan Nybro och Emmaboda så ca 45-50 min från Kalmar men helst så nära som möjligt men kan åka ganska långt för en frisk och pigg hund. Jag ska mest ha den till agility och lydnad men kanske blir någon utställning också men tror inte att det blir så mycket utställning. men ni får gärna skriva om ni vet någon bra uppfödare.

Annons:
_Wilma
2017-09-13 17:44
#1

Kul att du är intresserad av en sheltie! 🙂

Har du kollat på www.sssk.org ? Där finns en uppfödarlista.

Lycka till!! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2017-09-17 20:41
#2

Har du mejlat uppfödare du tycker verkar intressanta? Många är dåliga på att uppdatera sina hemsidor, men mejlar du är det många som svarar och kan berätta om sina planer.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: