Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 958 ggr
Sommarhöst
9/27/17, 9:59 AM

tjockisvalp

Hej! Jag har en valp på snart 5 månader som tyvärr är lite för tjock! Jag vet mycket väl att en valp hellre ska vara något mager. Jag var osäker på hans hull så när han var 16 veckor frågade jag veterinär och det var hon som sa … "Ja, han är ju INTE smal i alla fall". Så jag har varit noga med att inte ge något extra godis och även dragit ner på maten. Men det känns inte som att han efter fem veckor börjat växa i sig vikten det minsta! Jag börjar bli ororolig att han bara ska bli tjockare och tjockare… Är det någon som har erfarenhet av för rund valp? Rättade det till sig någonsin?

Annons:
Honestyisdead
9/27/17, 10:44 AM
#1

Valpar är runda ❤️

Jojaton
9/27/17, 8:58 PM
#2

Runda ja, men inte tjocka. Hur mycket mat ger du honom och vad? Har han midja?

Johanna - Instagram

Sommarhöst
9/27/17, 9:52 PM
#3

Han får cirka 90 gram torrfoder varav 45 gram Bozita robur breeder & puppy och 45 g magnussons meat & bisquit grain-free. (Hade tänkt ge Magnussons när vi slutar med valpfodret). 1-2 gånger i veckan får han köttben istället för torrfoder. Kommer att sluta med valpfodret och troligtvis ge fodret som hans uppfödare ger sina vuxna hundar (och inte magnussons). Min hund har midja sett från sidan men knappast uppifrån. Inte om jag jämför med hur syrran ser ut. Men jag vet redan att han är tjock. Förmodligen får jag dra ner mer på maten även om jag byter foder. Synd bara att han då nästan bara vill leta mat när vi är ute och inte göra något annat. Har resignerat lite och hoppas att han får en växtspurt och växer i sig sin övervikt. Jag kan ju inte banta honom.

Upp till toppen
Annons: