Annons:
Etikettot-prat
Läst 1810 ggr
Beckibus
2018-02-19 23:37

Tillbaka igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihop, 

Det var långt ifrån igår som jag kikade in på denna sida och mycket har hänt sen senast. Jag har ökat min sheltie skala från 1 till 2, och en halv corgi 😉 Tänkte snabbt bara presentera hundarna och berätta att jag är tillbaka igen. 

Fantasii blev snabbt en Fanta och jag vet att hon synts en del på denna sida tackvare Kitten86. Hon är mitt lilla lyckopiller som varje dag glädjer mig. Jag är så fascinerad över hennes otroliga lugn, trygghet och hennes charmiga personlighet. Jag kan alltid lita på henne och hon är en fantastisk hund, och framförallt en helt otrolig mamma. Fanta har haft 3 kullar och nu har vi förmodligen satt stopp. Jag känner inte att jag hittar fler hanar som uppfyller mina krav och nu börjar Fanta bli till åren också, jag vill ro om min lilla Fjant utan att ha uppehåll för valpar vilket ska bli otroligt skönt men också lite vemodigt. 

I mars 2017 hälsade vi också en väldigt efterlängtad och välplanerad liten galning hem. Lilla Vilde, och jag säger bara wow. Vilken jädra hund jag fick! Historian bakom Vilde är faktiskt rätt rolig också. Jag har haft kontakt med Vilde och Fantas uppfödare sedan 5 år tillbaka och hon har ofta rekommenderat valpar till mig men jag har tackat nej varje gång, och Vilde var inget undantag. 30 november 2016 fick jag en bild skickat till mig på 3 valpar varav 2 var biblue och 1 svartvit med texten "en bi blue tik född,  du får köpa henne om du är intresserad" och mitt svar var direkt "tack men jag har inte tid för en valp nu, hon ser jättefin ut" men tillbaka fick jag "jag håller henne 2 veckor ifall du ångrar dig" vilket jag tyckte var jättemärkligt eftersom jag redan sagt nej till valpen, men det var ju upp till henne om hon ville sitta kvar med en osåld valp.  Varje dag skickade hon bilder och jag såg ju att valpen var otroligt fin, men jag hade inte tiden som krävdes. Trots vetskapen om tidsbristen så växte en längtan efter en sheltievalp inom mig, för jag har ju alltid velat ha 2. Det tog emot varje gång jag skrev nej men samtidigt kunde jag inte köpa valp just då. 
Jag frågade runt lite inom familjen och framförallt kollade jag med min mormor om hon eventuellt kunde tänka sig att passa valpen medan jag var borta på dagarna. Och alla var så säkra och ville ha valpen, utom jag. Tillslut insåg jag att det kanske var lika bra att testa så jag tingade valpen, 5 dagar gammal. 

4 månader senare stod jag och Fanta på Arlanda och välkomna hem världens bästa lilla Vilde. Idag är hon 1 år och helt otrolig. Mentaliteten hon har är något utöver det vanliga och jag längtar efter denna sommar med henne, herregud så kul vi ska ha det.

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Annons:
Kitten86
2018-02-20 16:58
#1

Välkommen tillbaka till iFokus även om vi träffas irl ganska ofta med hundarna 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

_Wilma
2018-02-20 19:40
#2

Kul att du är tillbaka, och kul att få en uppdatering om Fanta och lilla Vilde. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Jojaton
2018-02-20 21:28
#3

Välkommen tillbaka :)

Johanna - Instagram

Beckibus
2018-02-21 22:50
#4

#2 Tack! Ja jag tänkte att det var lika bra med en liten uppdatering kring blådårarna 👍

#3 Tack! :D

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: