Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 1853 ggr
Ellen_
2018-04-25 21:31

Rätt foder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det dags att börja blanda ut maten på våran 11månader gamla sheltie hane. Vad rekommenderar ni för foder? Han är normalt aktiv, tanken är att vi snart ska börja med agility. Han är ganska kinkig med maten och äter sällan upp det han får. Han är en ganska stor Sheltie uppemot 40cm. Alla förslag välkomnas tacksamt!

Annons:
Jojaton
2018-04-25 21:39
#1

Vilken snygging! Jag ger färskfoder/BARF till min sheltie, han blir 11 mån nästa vecka. Han mår toppen på det! Han är svår med maten i perioder men det beror mer på könsmognad än maten även om han föredrar viss variation. Ger huvudsakligen MUSH, lite Halla (Våm eller Kyckling & Ris) och lite egenkomponerat. Kan även tipsa om Pondus och Vom og Hundemat om du är intresserad av färskt :)

Johanna - Instagram

vallhund
2018-04-25 22:28
#2

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Kitten86
2018-04-28 15:36
#3

Mina hundar äter spannmålsfritt torrfoder, Britts Carnilove, som jag minskat dagliga mängden av då jag blandar i färskfoder också. Tidigare har de ätit VoH men har ni fått gå över på PureNatural. Detta fungerar mycket väl på mina 3 sheltie killar och jag hade samma upplägg även på min tidigare hund som var en dvärgpudel som var extremt kinkig med maten.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

guldtassar
2018-05-05 15:07
#4

Min ena tik är kräsen, men Pondus 3xp går fint :D

http://nouw.com/guldtassar

dunderhoning
2018-05-07 15:17
#5

Förlåt för trådkapning, men har någon testat att ge Prima dog (torrfoder) ? :)

Upp till toppen
Annons: