Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1160 ggr
eemmaL
6/11/18, 1:14 PM

Tik eller hane?

Vad skulle ni rekommendera om man redan har en tik och en hane hemma? Båda okasterade :)

Annons:
JoannaLi
6/11/18, 2:32 PM
#1

Det man själv trivs bäst med :)

eemmaL
6/11/18, 5:39 PM
#2

Någon som har erfarenhet av att ha två hanar och en tik? Är lite orolig över att det kommer bli problem mellan hanarna när vi även har en tik 😬

alltidnordin
6/14/18, 7:30 AM
#3

Jag har två hanar och en tik. Tiken är dock bara 5 månader än. En okastrerad hane och en kastrerad.

De har tidigare bott med vuxen tik utan några som helst problem. Även haft två intakta hanar som bott med tik utan några större problem. Enbart lite gruff utomhus.

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

emma93
6/15/18, 3:00 PM
#4

Vi har och har även tidigare haft flera hanar tillsammans med tikar och det har fungerat bra. De har inte gruffat kring tikarna, det har däremot varit lite svartsjukegruff rörande min uppmärksamhet, mellan två av hanarna. Det har nog ingenting att göra med könet på dem utan individerna. Angående att ha båda könen så är det inte alltid så smidigt vid löptider, lite beroende på hur påverkade hanarna blir. De kan vara ljudliga och även otroligt påhittiga för att komma till tiken, men även tikar kan vara riktigt påhitta för att komma till hanen ;). Men i övrigt så ser jag inga problem med att ha flera stycken av båda könen, intakta.  Jag upplever att tikar kan ha värre humör sinesemellan, och släpper inte ett gruff lika lätt som hanarna. Lite mer långsinta helt enkelt ;).

Upp till toppen
Annons: