Annons:
Etikettbeteende-och-lydnad
Läst 1483 ggr
sheltieshelt
8/16/18, 11:30 PM

Tricks

Hallå! Tips på vad ni lär era hundar för tricks förutom de vanliga sitt, ligg, tass och så vidare och hur ni tränar på dessa? Vet ni någon bra hemsida, bok eller annat med tricks där det beskrivs hur man ska gå till väga?

Annons:
luckysheltie
8/16/18, 11:42 PM
#1

Några favorit tricks här hemma är snurra, rulla runt, sitt fint (sitta på baktassarna) och gå slalom mellan benen. Tror du får upp beskrivningar på hur du tränar in om du googlar. Annars kan du fråga så ska jag förklara så bra jag kan.🙂

Jag har boken Tricks som aktivering av Anita Axelsson. Tycker personligen att den är väldigt bra och välskriven. Den har tricks på 3 olika nivåer tror jag och tydliga beskrivningar till alla.

Lycka till med träningen! :)

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Lavine
8/17/18, 12:03 AM
#2

Jag brukar köra med "kan du viska"? Enklast inlärt med en godis i örat. 😃

En hundägare jag känner har boken "Hundkul! Trickträning för bästa vänner". De tränade in ett trick redan första kvällen, nu minns jag inte vad det var.  Putta en boll kanske! Jag ser att boken är kategoriserad som barnbok, men hon är då vuxen! 😛

Kitten86
8/18/18, 2:06 PM
#3

"Viska"- (skuggskall/ tyst skall)
"Rulla runt"
"Snurra"
"Slalom"- mellan benen
"Åtta"- mellan benen
"Buga"- ligger med fronten i backen och har rumpan i vädret
"Upp stå" - stå upp på bakbenen
"Sitt fint" - sitta med framtassarna i luften
"Sten"- leta upp första bästa sten och hoppa upp på den
"Öppna"- använder det på grindar och dörrar
"Ge mig"- anv i kombination med föremålet ex. vattenkanna, boll etc. Leta reda på föremålet och ge det till mig.
"Mellan"- går in mellan benen på mig och om jag går, går de kvar där.
"Backa"- gå bakåt

Det är dem tricken jag kommer på just nu. När man tränar in trick skulle jag säga att det bara är fantasin som sätter gränserna.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: