Annons:
Etikettmat-och-godis
Läst 734 ggr
Maggie12
2018-10-26 21:44

Vad har era shelties för foder?

Som rubriken lyder: Vad har era shelties för foder?  Och varför?

Jag är nyfiken på vad alla ger sina hundar 😉

Annons:
alltidnordin
2018-10-26 23:36
#1

Mina tre äter färskfoder/färdig BARF, då främst Mush. Mina hanar äter Mush blå och tiken äter Mush svart. Ibland får de dock andra färskfoder, som Pondus eller VoH tillexempel. Någon/några gånger i veckan får de även färska ben.

Jag ger färskfoder/färdig BARF för att jag vill att de skall äta så naturligt som möjligt. Vill i framtiden BARFa helt själv, men i nuläget saknar jag kunskapen för att göra det 🙂

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Jojaton
2018-10-27 11:23
#2

Ger också färskfoder/BARF - just nu främst Pondus, men även Mush och egenkomponerad barf/pmr av samma anledning som #1 😊 Sam är uppväxt på Mush, men bytte till Pondus när han var lite över året pga priset - han funkar lika bra på båda märkena.

Johanna - Instagram

[~Kollen~]
2018-10-31 22:04
#3

MUSH verkar vara ett bra märke eftersom många använder MUSH till sina hundar 🤔

Kitten86
2018-11-04 21:17
#4

Mina äter en kombinationskost av spannmålsfritt foder och färskfoder. Brit Care Carnilove som torrfoder och sen färskfoder som varit av lite olika märken, fördelningen ungefär 50/50. Utöver det får de tuggben dagligen och där varierar jag med både naturligt torkat hundtugg och även köttigare ben.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Lavine
2018-11-06 18:06
#5

Jag ger torrfoder, då det helt enkelt är enklast för mig. Med min förra hund försökte jag verkligen med spannmålsfria foder, men det han mådde bäst på var Magnusson Meat & Biscuit, så numera känner jag mig inte hård eller uteslutande på någon punkt när det gäller foder.

Nuvarande hund är valp och äter Eukanuba Puppy Lamm & Ris, får några kulor Magnusson också, och nu har jag precis börjat med Majstor Small Breed Lamm & Ris. Egentligen inte nöjd med att det grundar sig på samma kött och spannmål (om man räknar ris dit) som valpfodret, men nu blev det så.  Kommer att spana på Brit Care också (bland annat). Föredrar egentligen att kunna köpa foder i butik, Majstor måste jag beställa via nätet.

Har Mush i frysen också och ger även det ibland. Känner mig öppen att ge lite av varje.

Ann-Ch
2018-11-10 20:25
#6

Vi ger Mera Dog agility, har använt det i 20 år och är nöjd, de äter med god aptit,   är bra i magarna och i hull och päls

Som vardagsgodis får de Royal Canin mini adult,

till utställning kokar jag fläskfilé som jag delar i småbitar och torkar i ugnen.

Annons:
One.Gibbis
2018-11-11 14:15
#7

Ger Mush för tillfället, och blandar ut med lite Royal Canin (inte ett torrfoder som jag egentligen skulle välja själv, men fick med mig det när jag köpte honom- och då känns det lika bra att göra slut på det.) Är positiv till att prova mig fram vad som funkar bäst för min hund, men vill gärna att det ska vara så lite tillsatser som möjligt. Fördelningen av kolhydrater/fett/protein känns mindre viktigt bara han är bra i magen, som är något stökig.

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Upp till toppen
Annons: