Annons:
Etikettö-00-alla-trådar-om-nya-ifokus-sajter
Läst 876 ggr
Edliv12
11/28/18, 8:25 PM

Ny shelite

Hej! jag har en sheltie hane som 1 år. Skulle vilja ha en till omplacering för att han inte ska vara helt ensam på dagarna och så får han en kompis. Ni som har 2 (eller fler) shelties, tycker ni det blir mer eller mindre jobb? Det är ju också ganska svårt att hitta omplaceringar..

Annons:
_Wilma
11/29/18, 12:01 AM
#1

Shelties fungerar ofta bra tillsammans. Och om de gör det har de mycket glädje av varandra, särskilt om de måste vara mycket ensamma. 

När vi skaffade två shelties var den äldsta två år och den yngsta 8 veckor. Det är ju alltid mera jobb med en valp, så i början blev det mer. Men om man jämför hur mycket jobb det är med en eller två vuxna hundar, så tycker inte jag att skillnaden är så stor. Man tar med sej båda på promenaderna, men får lägga ner dubbel tid på träning /kurser.

Det är även en kostnadsfråga. Det kostar dubbelt så mycket för mat, försäkring, veterinärvård mm.

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Edliv12
11/30/18, 5:52 PM
#2

#1 tack!

Jojaton
12/1/18, 3:00 PM
#3

Det kan vara klurigt att hitta omplaceringar, det enklaste är nog via kontakter (din uppfödare kanske har någon/har koll på någon som behöver omplaceras, eller kan hålla ögonen öppna)

Sen vill jag också säga att man ska skaffa en till hund för sin egen skull, för att man själv vill, och inte för att ens nuvarande ska få en vän. :)

Johanna - Instagram

Kitten86
12/14/18, 4:32 PM
#4

Jag har tre stycken shelties och visst tar tar tre stycken mer tid än en 😂
Allting kostar ju 3 ggr så mycket men sen tar ju t.ex. träning mer tid då jag tränar dem en och en. Men jag tränar dem ju också tillsammans precis som jag går promenader med alla tillsammans men även med jämna mellanrum tar dem en och en.

Vet inte om det gav dig så mycket bra svar dock 😎

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Edliv12
12/18/18, 9:32 AM
#5

#3 förlåt för sent svar! Tack, men  självklart är det inte bara för att den ska få en vän :)

Upp till toppen
Annons: