Annons:
Etikettallmänt
Läst 1036 ggr
dunderhoning
2019-01-02 15:23

Dragsele till mindre sheltie

Hej! Jag är i full fart med att leta efter en dragsele till min något mindre sheltiehane.. Tror ni att en björkis sele i storlek 0 skulle kunna passa? Han väger 8kg.

Annons:
luckysheltie
2019-01-15 19:24
#1

Svårt att säga då de skiljer sig så mycket i hur de är uppbyggda. Min sheltie på 11 kg har en Björkis nomesele i storlek 1 som passar. Han är dock rätt stor, 44 cm i mankhöjd och grov benstomme. Om du går in på Björkis webshop kan du fylla i ras och mått så tror jag att de hjälper till att välja vilken som passar bäst.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Maleficum
2019-02-25 16:07
#2

Vet att när vi skaffa en björkis sele till vår labbe (som är ovanligt liten) så skicka vi med måtten och de specialsydde den till henne. Var dock mer än 10 år sedan så vet inte om de fortfarande gör specialbeställningar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Kitten86
2019-04-30 16:29
#3

Jag skulle rekommenderbara dig att åka iväg till butik eller återförsäljare och testa selen ifråga. Det är otroligt svårt att förutspå om selen kommer sitta bra på just din hunds kroppsform = skillnad mot en vanlig promenadsele.. En dragsele bör du testa med hjälp av någon som är bra på dragselar då selen kommer se ut att sitta "fel" när hunden inte står i "dragläge" om du förstår vad jag menar 🙂

Jag har själv nomesele av märket non-stop till mina men är osäker på storleken.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: