Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 994 ggr
Frida B
2/22/19, 8:47 AM

Kullsyskon med distichiasis

Hej!

Vad har ni för åsikter ang detta?

En kull som planeras där hanens ena kullsyskon diagnostiserats med distichiasis, men fri som valp. Alla andra är fria. Inkl den tilltänkta hanen och tiken till kullen. Skulle ni dra öronen åt?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Frida B
2/22/19, 11:53 AM
#1

Ytterligare en fråga! 

Om den tilltänkta tikens ena kullsyskon har fått diagnosen retinopati, vågar man ta valp från tiken då?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Ann-Ch
2/22/19, 4:15 PM
#2

När det gäller inåtväxta ögonhår (distichiasis) så kan det handla om enstaka ögonhår som inte ens stör och då ser jag inget problem

Däremot när det gäller retinopati så skulle jag avvakta och vilja veta mer, hade en hane som först fick diagnosen retinopati och senare PRA, hans pappa fick också diagnosen retinopati på ålderns höst men han somnade in innan det vart nåt mer så där vet jag inte vad det var.

Jojaton
2/25/19, 9:05 PM
#3

Kullsyskon med distichiasis hade jag inte brytt mig om, speciellt inte om det bara är lindrig. Retinopati kan jag för lite om för att råda om.

Johanna - Instagram

Upp till toppen
Annons: