Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 958 ggr
Cecilia.J.Johansson
4/9/19, 10:22 PM

Rumsren valp?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Astrid vägrar att göra sina behov utomhus. Hon är 6 månader nu och jag kan räkna på en hand alla gånger hon kissat ute, hon har aldrig bajsat ute. Vi kan vara ute i timmar utan att hon gör något för att direkt sätta sig när hon kommer in. Jag har försökt varva ner nära hemmet om vi varit ute för att hon ska känna sig trygg och samtidigt få tid på sig att inse att hon behöver tex kissa. Men utan resultat. Alla de gånger jag försökt ta ut henne när jag ser att hon är på väg att sätta sig inne slutar det alltid med att hon håller sig när vi väl kommer ut och sen kissar när vi kommer in igen. Jag blir aldrig arg när hon gör det innomhus. Början ignorerade jag det men numera säger jag alltid ordet kissa när jag kommer på henne kissa på hallgolvet. Har sedan försökt använda ordet utomhus men hon ignorerar mig totalt. Jag vet att det kan variera med valpar men behöver lite pepp och råd. Eller kan det vara så att det är något annat som är fel?

@sheltieastrid

Annons:
Emki
4/10/19, 1:03 PM
#1

Tips, skriv på hundar iFokus också så kanske du får svar 😊

lilleman99
4/12/19, 4:28 PM
#2

Vår kompis hade en labbetik som gjorde precis likadant. Hon kissade alltid inne i hörnet i ett av rummen, som dom därför tog bort alla mattor i. Dom rastade och rastade länge och väl, hon gjorde aldrig ifrån sig ute, varken det ena eller andra behovet. En gång åkte dom till Oslo med tåg - bodde i Göteborg - och tog med sig Bonnie och tänkte att nu måste hon väl göra ifrån sig under resan. Dom var borta i 18 timmar. Hunden höll sig hela tiden. Så fort dom kom hem, sprang hon in i sitt kissrum och skvalade hela golvet fullt. Dom visste inte vad dom skulle göra. Sen gick tiden. Och plötsligt, en gång flera månader senare, så hukade sig Bonnie ute och kissade. Fick massa med beröm. Sedan tog det inte många dagar förrän hon var helt rumsren. Så det enda ni kan göra är att bida tiden och se till att bli jätteglada när eran hund väl gör ifrån sig ute.

Upp till toppen
Annons: