Annons:
Etikettallmänt
Läst 1314 ggr
dundeer
8/19/19, 6:21 PM

Nästa hund, rottis eller en till sheltie

Hej! Har alltid haft plan på att skaffa en kompis till min sheltie, planen har varit att ta en kull på henne och behålla en avkomma. Men förutsättningarna har förändrats och därför har vi behövt börja fundera lite i andra banor. Önskar henne fortfarande en kompis, sambon vill ha en Rottweiler, jag funderar på om vi skulle köpa en till sheltie. Någon som har rottis + sheltie? Ni som har 2 sheltie + annan ras, upplever ni att sheltisarna går bättre ihop med varandra eller inkluderar dom alla? Berätta gärna erfarenheter!

Annons:
Jojaton
9/1/19, 8:42 PM
#1

Min sheltie har helt klart en förkärlek till andra sheltiesar, de känner absolut igen att det är en kompis av samma ras! Han leker för det mesta jättefint med andra sheltiesar också, men han är ganska enkel och har sällan problem med andra raser heller. Min nästa hund blir av en annan ras (border collie, som han iof också har stark förkärlek till) och iom att den kommer hem som valp tror jag inte det blir några problem.

Tar ni hem en rottis får ni ju vara noga med att hålla koll när denne är unghund tänker jag - då blir de stora och lite buffliga och vet nog inte riktigt om hur stora och starka de är, olyckor händer så lätt.

Johanna - Instagram

Kitten86
10/21/19, 12:41 PM
#2

Nu har jag bara shelties själv men haft annan ras tillsammans med sheltie samt att jag och och grabbarna umgås med många olika hundraser regelbundet. De har såklart en förkärlek till andra shelties men umgås mer än gärna med andra hundar oavsett ras, storlek, färg eller kön. Sheltien är en ras som jag skulle säga har väldigt lätt för att umgås med andra hundar oavsett ras 😎

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: