Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1814 ggr
Ellenfyrkant
0

Jippi! Sheltie i juli!

Hej, tänkte bara säga att min sheltie valp blir hämtad i slutet på juli! Överlycklig Skrattande (synd att det inte finns npgon ännu gladare smilis xD)

Vilken kennel kommer din vovve ifrån?? Glad

Ha det gött!!

Mvh Ellenfyrkant

medde
0

HEJ
Jätte kul att höra.
Då hoppaa vi på massor av fina bilder och massa med kul om din lilla vovve framfart.
Väntar spänt
Jag har lagt in ett medl i din gästbok!
Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ronja06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad trevligt att höra att det kommer ännu en liten sheltie. Skrattande För ca. 1 år sedan hämtade jag hem min sheltie Ronja. Så jag vet hur otroligt glad man är! Dock kommer Ronja inte från någon kennel faktiskt. Dock är hon reggad i både skk, och svenska shetland sheepdog klubben. Glad Och om lite mindre än ett år kommer även vi få hem en liten sheltie, men det känns som en evighet. Räcka ut tungan

Vilken färg har din lilla sheltie då? Är det en tik eller en hane? Berätta lite! Glad 

På bilden är det min hund Ronja 4 veckor gammal.

Mvh Emelie Förlägen

Ellenfyrkant
0

Hehe, du ser på bilden ;) En super mysig sobel kille är det ;)

Och redan vid 3 vecors ålder märkte man hur han var :D

Framåt, glad, nyfiken och pigg :D

Skojj att du får din 2:a nu :D Vart kom din 1:a ifrån då? Asså, vart hittade du henne ;) Vilen kennel blir den 2:a ifrån :D ??

Mvh Ellenfyrkant

Jojsan
0

Skoj! längtar oxå tills jag får en sheltie :P men det är länge kvar.. :/

Förstår att du längtar :D

Ronja06
0

#3: Även valpar får sina personligheter snabbt. Glad Ronja var: något blyg, orädd, charmig, lekfull och glad. Vilket hon fortfarande är.

2:an kommer inte precis nu. Men nästa år Räcka ut tungan Vi håller fortfarande på att kolla runt lite på kennlar ännu. Så varifrån den andra kommer komma ifrån är ej säkert ännu. Glad

Mvh Emelie Förlägen

Prizma_o_Kristall
0

Hej!

Vad roligt att höra att du kommer bli med sheltie, det är en jättehärlig ras, lättlärd, alert, snabb, mysig och vacker. Detta är bara små ord som beskriver hur rasen är. När man lärt känna en sheltie så finner man inga riktigt passande ord, det är helt enkelt en drömras för mig:)

Hemma bor 2 shelties, Frankie 1 år och Pyret, 6,5 år. Pyret hämtade vi förra lördagen, alltså inte nu i lördags… För många år sedan bodde det en annan sheltie i familjen, Nimbus hette han. Han var en sobelkille, men tyvärr blev han bara ungefär så gammal som Pyret är…

Lycka till med vovven!

Kramar//Carro

Ellenfyrkant
0

Tackar tackar för alla "lycka till:anden" :P Eller hur man ska skriva det ;)  Det kommer bli toppen med min nya hund. Det är jag säker på! Tack tack *bockar och bugar*

Mvh Ellenfyrkant

[Malin3033]
0

Jag får också hem en sheltie tik i juli! Riktigt superkul ska det bli! Hon är trefärgad och heter Ronja! Precis som den trefärgade Ronja tiken här på iFokus! Ronjas mamma heter Lovis, så valet var självklart att hon skulle heta Ronja. Ni vet på Ronja Rövardotter, Ronjas mamma heter ju Lovis.

Nu luddade jag till det lite med alla Ronja namn. Men hoppas ni förstår vad jag menar!

Kram på er!

medde
0

# 8
Då måste vi ju säga grattis till dig med!
Hoppas att vi får se lite bilder på  den lilla raringen med
Valpar är ju så söta.
Men va varsam hotat med att hundnappa dom , så jag kan pussa på dom
mvh

Ellenfyrkant
0

#8: jaha vad skojj :D Ronja är ett fint namn Glad Och visst gör det väl inget med två Ronjisar ;). Super skojj ialaffall! Vilken kennel kommer hon ifrån??

Mvh Ellenfyrkant

[Malin3033]
0

Hon kommer från Mojsans kennel, :)

Självklart ska jag lägga in bilder! Räkna med måååånga. Mitt stora intresse är ju att fotografera. ;)

Ellenfyrkant
0

Ok, gud vad roligt :D Ja, jag gillar också att fotografera. Men kommer förmodligen inte riktigt att ha lika många bilder som du eftersom mitt stora intresse är hundar :D

Men självklart fotograferar man enhel del ;)

Mvh Ellenfyrkant

Ronja06
0

#10: Nää.. Det gör ju inget på två Ronjisar. Skrattande Det är ju ett fint namn! Flört

Mvh Emelie Förlägen

Ellenfyrkant
0

#13: Haha, citerade du mig där eller xD

Mvh Ellenfyrkant

Jojsan
0

#8 jättekul :D va bra att det ska komma bilder :P har du några bilder redan nu på henne? :)

[Malin3033]
0

Självklart! Jag var och hälsade på henne när hon var ca: 5 veckor. Men.. är ju lite ny här men ska försöka lista ut hur man gör..

Här ligger hon i gräset och är så söt som bara valpar kan vara!

[Malin3033]
0

Här kommer en annan bild när hon blir putsad av sin mamma Lovis som är sobel. Helt underbar mamma!

[Malin3033]
0

Och den sista bilden för idag är när lilla Ronja sover med sina syskon Sally och Sune. (Black Ruby & Black Emerald)

Ronja är längst till vänster

Ronja06
0

Jätte söta bilder! Din hund Ronja är väldigt lik min Ronja. Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

Malin3033!!!!!
Snälla du kan du inte sätta dina fina kort till månadens sheltie aug,
Jätte fina!
Mvh

Ronja06
0

Malin3033. Här kommer en bild på min Ronja då hon var 5 veckor! Skrattande Du måste erkänna att de är rätt så lika ändå? Flört

Mvh Emelie Förlägen

[Malin3033]
0

#20 vad kul att du tycker det!Skrattande (varför finns det ingen gladare smiley?Räcka ut tungan). Men hur gör man då?Generad

#21 Jisses Ronja03!! Du har ju rätt! Dom är otroligt lika varandra! Nästan lite läskigt. Förvånad

Ronja06
0

#22: Det är charmigt att de är lika varandra. De har nästan samma "teckning", samma färg och samma namn! Skrattande

Mvh Emelie Förlägen

medde
0

MALIN 3033  Har pm at dig ang  smilys

DESSA RONJOR! MAN BLIR JU  Smiley 3d souffle coeur.gif

Jojsan
0

åå så fin :) faktskt, väldigt lika ;)

Sheltiebus
0

Malin3033 din Ronja, hon är efter Hazy Dawn´s Crimson Globe lr hur?

Har för mig det, för min blåa hane har samma pappa, så dom är halvsyskon. ;)

[Malin3033]
0

Det stämmer! Hur visste du det? Skrattande Vad kul att se andra från samma pappa!

Sheltiebus
0

Hehe, jag håller reda på sånt..:) För det är alltid kul att se halvsyskon!

[Malin3033]
0

Gud vad fin han var din hane! Han var lik sin pappa "Frasse", det är bara färgen som skiljer. Glad

Jojsan
0

#26 såå söt vovve :)

SummerBreeze
0

vilken söt valp!