Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettgod-morgon-dag-kväll
Läst 2081 ggr
hund_katt
1

Ska hälsa på kennel imorgon :D

jag och min pappa ska till kennel Gula Stugan i Alvesta och ska titta (bara titta) lite på sheltie, pappa har börjat öka lite intresse för rasen men man lär sig inte riktigt hur dom är bara av att läsa på internet 😉 vi ska dit runt 14.00 tiden om allt går som det var planerat.

är så spänd! de har även 4 valp-tikar där nu så det blir lite extra 'se hur sheltie's är' tid när man får se hur valparna är osv. timade perfekt att komma när de fått valpar. vet dock inte hur gamla valparna är. men tror dom är några veckor.

kommer nog inte kunna sova inatt 🙂

lägger nog ut bilder (i alla fall försöker) på hundarna med om jag hittar ett knep att föra över bilderna från mobilen… har ingen sådan sladd … hehe. och mobilen är störd så kan inte lägga in bilderna på internet via mobilen… aja, kommer nog på nåt 🙂

så spänd så spänd! första gången jag ska få träffa shelties (om man inte räknar med den enda gången jag klappade en som var 15 år gammal för ett ögonblick på stan 🙂 ) så längtar verkligen! har suttit på iFokus och läst alla mysiga inlägg om deras mysiga stunder(och roliga, härliga osv.) och lidit (typ 😉 ) av att jag också vill uppleva att träffa en sheltie för mer än ett ögonblick. kommer inte ihåg hur deras päls känns heller 😮

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

_Wilma
1

Låter både kul och spännande! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

[Sofia Fiia Fridolfsson]
1

Vad roligt :) Ha det så bra! Finns ingen underbarare ras än Sheltie :)

hund_katt
1

bara tre timmar kvar!

Kitten86
1

Hoppas att du haft en bra dag hos uppfödaren! Sheltien är en underbar ras att dela sitt liv med!

hund_katt
1

det var jättekul! såklart glömde jag mobilen hemma så det blev inga bilder…

det var fler hundar än vad jag trodde. fick det till 11 stycken om man räknar med valparna.

valparna gillade mina skor. direkt när vi kom in så började valparna bita och dra i skosnörena. så jag behövde inte knyta upp dom själv 😃
valparna hängde med de vuxna och om de vuxna sprang ut om de hörde någon gå/cykla förbi så hängde valparna med också. de såg så söta ut när de sprang 😊

denna dagen är inget jag glömmer i första taget 😉

jag ville ta med alla 11 shelties hem 😛. riktigt mysiga.

hanen höll sig undan. han hade typ blivit trängd en gång vad det nu var… jag hörde inte riktigt vad uppfödaren sa, då jag var upptagen med alla pussar jag fick 😊… så han kom inte fram och hälsade.

men annars var dom jättemysiga och gosade och pussade och en var riktigt sprallig. den kunde knappt sitta still för att den ville bli klappad.

och valppälsen. kunde nog aldrig föreställa mig något så mjukt och fluffigt som den valppälsen 😍

och pappa verkade bli lite mer intresserad av rasen. först sa han att vi kunde ta en omplacerings hund eller en blandras, han klagade på att de var så dyra (även om våran golden var lika dyr)… han är sådan, han säger det bara för att han inte är så jätte intresserad. men han verkade inte bry sig så jätte mycket om att de var dyra längre. han reagerade inte på det 'sättet' när han frågade medel priset på vad en sheltie valp kostar.

jag är jätteglad och skulle vilja ta med alla hundarna hem… i alla fall hälsa på varje dag, hela dagarna 🙂

hund_katt
2

känns nu som allt varit en dröm. men vet att det inte är en ;) vill träffa shelties igen! saknar redan den lilla rasen ❤️

Lavine
0

Kul att det blev så positivt!

Tjalleman
1

Om du kan ta dig till en större agilitytävling,så kan du få se många vuxna sheltiesar i alla färger och storlekar och även prata med några ägare och ev få hälsa på deras hundar,om du talar om att du ev ska skaffa en sheltie så är det säkert inga problem,vem vill inte prata om sin hund 😃

Lycka till!

hund_katt
1

#8 ja, jag älskar agility, så någon gång blir det nog ;) bara att det är nog (oftast) en bit att åka. där jag bor är det ganska långt till närmaste ställe där man brukar ha tävlingar. här är det knappt en ända tävling överhuvudtaget. men det kanske blir någon gång 🙂

connie98
2

vet hur det känns av att "lida" av rasen vill oxå skaffa sheltie och det känns som att magen nästan dra ihop sig när jag träffar en eller läser här och jag längtar såå mycket till att jag får skaffa 😍😊

hund_katt
0

#10 typ precis så känner jag med :)