Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 640 ggr
Bello_O
1

Gård vid väg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag kommer hämta valp det 18 juli, och vi har en tomt som ligger bredvid vägen. alltså huset ligger vid vägen och våran ganska stora tomt ligger bredvid. kan man ha hunden lös här eller ska vi ha långlina, eller bara gå till något annat ställe en bit bort, som är inne i skogen? bilden är en bit av vår gård.

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

_Wilma
0

Förstår att ni väntar mycket på valpen! Spännande! 🙂

Jag skulle kunna tänka mig att ha en valp lös i trädgården om man själv är där. Så har vi gjort tidigare. Numera har vi inhägnat en större del av trädgården och det känns mycket lugnare. Skulle det kunna vara ett alternativ?

Lycka till med valpen!

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Om jag var med skulle jag kunna tänka mig att ha valpen/hunden lös. Långlina tycker jag inte själv är optimalt då risken är hög att hunden trasslar in sig i linan runt andra saker etc. Själv har jag en stor del av tomten inhägnad så att han själv kan välja att vara inne eller ute sommartid när dörren är öppen. Även vintertid behöver man inte gå med hunden ut om man inte vill 😎

Bello_O
0

Okej bra och tack för svaren:) Större delen av trädgården är ju kanten markerad med staket eller häck så det känns ju lite säkrare med tanke på det:)

_Wilma
0

#3 Bra att ni har staket/häck! Tänk bara på att en valp kan ta sig igenom ganska trånga utrymmen. Man skulle kunna komplettera med ett metallnät. Så har vi gjort vid vår häck. Bra för nätet syns knappt alls. :)

Bello_O
0

#4 Okej:) vet du någonstans sär man kan köpa sådant och till ungefär vilket pris?

_Wilma
0

#5 Det finns många olika varianter. Det vi har längs vår häck ser ut som det här:

http://www.jula.se/sexkantsnat-med-plastoverdrag-738212

Du hittar billiga nät på ex Biltema, Jula 

Någon är med hundarna då de är ute, men med viss inhägnad behöver man inte ha samma koll. :)

Bello_O
0

#6 Jaa det där ser ju ut att passa ganska bra😃