Fästingskydd
Hej!
Jag har en sheltievalp på 10 veckor som är min första hund, och då jag inte har så stor koll på fästingskydd så undrar jag om någon här vet ett bra fästingskydd för valpar? Har hört att valpar inte ska ha massa kemikalier och grejer som fästingskydd, stämmer det? Hittills har vi använt oss av bärnstenshalsband, men det funkar tyvärr inte alls. Har plockat 2 fästingar på 4 dagar. :/
Vore ytterst tacksam om någon visste något.
Hej,, Vad kul med en liten go valp.. Lycka till med den lilla raringen.
Vi har på sajten haft just frågor som du nu ställer.. Så jag gjorde som så att jag gjorde en sökning på sajten och fick fram en hel del trådar, som du säker kanske finner intressanta. Jag lägger in en länk nedan till dig. så klicka in på den och så kommer dom alla upp. Kika genom dom och jag tror helt säker du finner en hel del bra svar till din fråga. Om inte så är du hjärtligt välkommen att fråga på igen..
Mvh medde
Klicka här på länken
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tack så mycket, och tusen tack för länken. Ska gå och kolla med detsamma. Det slog mig aldrig att man kunde söka om det här på sheltie i fokus. Är rätt ny här, hehe. :)
#2 inga problem alls, bara kul att kunna vara till hjälp.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Precis som "medde" skriver går det alltid att söka på gamla trådar för att se om ämnet tagits upp förut. Men annars är det självklart bara att fråga.
Till just valp skulle jag rekommendera bärnstenshalsband och/eller Fixodida Fx (finns i tabletter och pulver).