Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettsjukdomar
Läst 2212 ggr
eveliiinaa
2

noskvalster?

Symtom på noskvalster?

Tacksam för svar!

medde
3

Kika in på länkarna nedan så finner du en del bra info. Det är lite olika på hund och hur dom reagerar på sin kvalster. Men hoppas länkarna ger dig lite vägledning

Agria    //   Agria (En artikel)

SVA

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

eveliiinaa
0

#1 tack så mycket för svar och länkarna !

medde
0

Hoppas dom var till någon hjälp. Misstänker du att din hund har kvalster?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

eveliiinaa
0

#3 ja tack så mycket.Haft tanken om noskvalster liiite i tankarna i allafall, men som sagt är jag inte sådär super hundkunnig ;)

Men ibland kan det låta som om han är `täppt`i näsan, o det rann nån genomskinlig vätska häromdagen från ena näsborren, och han fnyser ibland, men det är bara mestadels när han blir uppspelt oså. Och så hade han små små vita fläckar på nosen häromdagen också, men dom försvann väldigt fort.

Vet inte om det kan va något eller inte, vad tror du ?

Nathaliebardler
0

Hostar nyser, nästan som en förkylning fast det är jobbigare. Min har haft det två ggr och det går astt bota med lite medicin som veterinären skriver ut.

Tjalleman
0

Min gamla sheltiehane fick en gång svåra nysningar som vart som inåtdragningar,trodde att det var noskvalster men icke han hade övre luftvägsinfektion,så mitt råd är åk till en veterinär.

Hoppas att din vovve blir friska snart.😎

[Billan]
0

Noskvalster kan man se med blotta ögat. Om man lägger hunden med en vanlig lampa lysande nära på nosen kryper de små djuren ut på nos spegeln, de hatar när det blir torrt och varmt. De ser ut som dammkorn som flyttar sig runt.

Genomskinligt näsflöde och nysningar i näsan brukar vara ett tecken, lika så att de gnuggar nosen.