Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1476 ggr
Ella2013
0

Hurudan domare?

Hej! Ska ställa ut Ella i valpklass på en utställning på söndag, utställningen är här i Finland men domaren är svensk, Birgitta Svarstad,tänkte fråga om nån har erfarenheter av henne som donare. Speciellt i valpklass, ser honmycket på pälsen, hur de rör sej et.c… Tacksam för svar! H. Karin

Ella2013
0

domare skulle dt ju vara :)

Hope7
0

Har tyvärr ingen erfarenhet av henne som domare men har träffat henne många gånger då min lilla kille är från hennes kennel. Hon är supertrevlig som person. Jag fick jättemycket tips om Pälsvård och hur hundens "hull" ska vara när jag köpte min valp, så kan tänka mig att hon tittar på sånt, men också allt annat som har en utställning till. :)

Ressu
0

Som tips kan du ju på Koiranet kolla då hon varit domare och se vilka typer av hundar hon gillat!

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

medde
0

Jag har bara hört gott. Men det är ju som sagt så att alla tycker olika, det finns domare jag bara älskar ställa för och andra gillar personen inte, och tvärtom..

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Beckibus
0

Jag har hört av många att jag ska ställa min Fanta för henne då hon gillar blue merle men vet inte om det stämmer. :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Ressu
0

TS - Hur gick det på utställningen?

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

Kitten86
0

Jaa, TS, hur gick det för er??

Ella2013
0

Hej, det gick så där. Var bra träning för oss båda, domaren tittade väldigt mycket på huvudet och tyckte inte om Ellas öron, och tyckte att hennes ögon var aningen för små och att stopet borde vara mer markerat. Vi fick också positiv kritik. Bra pälskvalitet och tricolor färg, bra benstomme och muskulatur, tillräcklig underkäke och bäst av allt : mycket vänligt temperament! Så jag är nog helt nöjd i alla fall. Vet nu också att vi borde träna på att hon ska trava utan att se på mej( tränar ju agility +lite lydnad med henne och har satsat på kontaktträning) så att hennes steg skulle vara längre och mindre trippande. Nu ser hon hela tiden på mitt ansikte vilket gör hennes trav lite trippande, hon liksom kastar upp frambenen på ett lustigt sätt. Vi måste även träna på att stå på bord när nån undersöker, nu försökte hon klättra upp i famnen på domaren och pussa henne :). Om tre veckor ska vi på utställning igen så hinner träna här före… H. Karin och Ella

_Wilma
0

Kul att det gav bra erfarenheter och att ni ska testa utställning igen! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Man måste väl verkligen få säga att det var en bra utställning ändå. Ella är fortfarande ung och domare dömmer olika. Man får ta med sig det positiva och träna på att på bästa sätt kunna visa sin hund.

Lycka till med träningen, så kommer nog framtida utställningar gå lika bra med undantag på bättre omdömen 😎

medde
1

Vilken trevlig positiv tråd.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥