Inoff valp
Jag ska ju om några dagar ställa min hund 4 mån. Badar klippa klor kolla tänder öron, träna stå fint bl.a. m.m m.m nått speciellt jag ska tänka på? Har stolar och borte koppel och ett glatt humör! :) Nu har han ju bara en kula , men jag är mest ute efter kritiken, ska bli superkul:)
Låter som att du är väl förberedd 😃
Hihi ok , låter fint :)
Ni verkar ha tänkt på det mesta… Har ni klippt pälsen runt öron och tassar?
Lycka till på utställningen! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Ja tassar och klor är klippt, kollade in en jättebra länk, grooming hette den, och just på shelties åxå:) men Gud , tyckte det var jättesvårt och klippa öronen :( men klippte bort det långa i dom och han är ju bara 4 mån så då får man väll vara lite ovårdad?:) lägger in en huvud bild så kanske ni kan se om det är helt kört?:)
Dom där ljusa stråna som syns ät bortklippta
En sak till… Måste man ha med nån hundmat? Eller får det vänta tills man kommer hem? Man har ju godbitar med ändå :)
Stort grattis!!
Tack kitten :)
Kul att det gick så bra! :)
Men vad roligt. Grattis.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tack gulliga ni😊 ja så härligt nöjd
En fundering… Ska ställa ut Molo igen nu den 21 juli, men funderar om det Är så noga med klippning när dom är valp,? Kan ju bli hans sista utställning Åxå då han verkar bli kryptoid.
Kul med utställning! :)
Personligen tycker jag inte att själva "betyget" är det viktigaste, utan att man får en kunnig persons omdöme om hundens kroppsbyggnad, päls, ögon, öron mm, även fast olika domare ibland säger olika saker. Hoppas du får en kunnig domare!
Bra också att få ett tillfälle där man är tillsammans med andra hundar.
Jag skulle nog försökt klippa pälsen runt öronen och hasorna/ tassarna, och även duschat och borstat honom och klippt klorna. Det ger ett vårdat intryck men är också något som är bra att kunna även om man inte ställer ut.
Lycka till den 21! :)
Tack Wilma , ja jag har gjort allt det :) men dom fördömda öronen blir jag inte klok på, tycker det är svårt att klippa då han inte vill vara stilla :(
Spännande. Lycka till och skvallra gärna sen om hur det gick!
Lycka till idag! :)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Skvallra NU 😃
Hur gick det för er på utställningen?
Hej alla! Jo det gick både bra och dåligt, han fick super kritik! Är så nöjd med honom❤❤ det dåliga är väll att han hade inte ena kulan nere så han fick inget hp pga det, men jag har ju en underbar hund ändå!:) Och mycket nöjd med dagen trots allt. Nu blir det inga mer utställningar för hans del, så får vi se om den behagar komma ner, under har ju skett förr:)
Kul att allt gick bra! Man måste ju ta med sig allt det positiva, och tänka på att det är samma underbara hund som man tar med sig hem igen.
#21 Kloka och väl så sanna ord
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥