Storlek?
Hejsan! nu har jag mätt och vägt Ginny. Jag mätte inte såå jättenoga men ca 23-24 cm. När jag vägde så vägde hon 3,2 kg. Hon är 10 veckor imorgon. väger hon lite mycket nu eller? Hur stora (mankhöjd o vikt) var era shelties när de var så gamla?
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Om man utgår från de tillväxtkurvor som vi länkat till tidigare här på sheltie i fokus är "normal variation" vid 10 veckor:
8 - 10 tum = 20,3 - 25.4 cm
4 - 7 pound = 1,8 - 3,1 kg
Ta siffrorna inte för allvarligt, många faktorer kan påverka.
Ginny verkar ligga inom den normala variationen, på den övre sidan. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Okej🥵 Har sett på iFokus att ni skrivit om typ 2,8 och 2,6 så jag tänkte bara fråga för säkerhets skull:) Sen minns jag inte riktigt vilken ålder ni skrev om;)
Alla valpar är sina egna individer och vikten kan variera med många anledningar. Ginny verkar ligga på den övre sidan men inom det normala.
jag har hört att den minsta i kullen kan bli störst och att storlek kan variera vecka till vecka ?
#3 Jaa det verkar ju så:)
#4 Det återstår ju att se:) Såg att hennes syster var mindre när vi hämtade henne.
Kolla på min blogg så har kag vikt o mankhöjds sidor from att båda hundarna var små! Www.workingshelties.webdon.nu "hundarna" sen heter sidan "liten blir stor" under varje hund :)
Ska kolla direkt:) #6