Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 1498 ggr
Princesseen
0

Eskilstuna 31augusti, utställning

Nån som ska dit? :-)

Kitten86
0

Om du menar den internationella utställningen som hålls i Eskilstuna 17-18 Augusti, så vet jag att "beckibus" ska ställa ut sin Fanta där (17/8). Själv ska jag agera fotograf då 😃

_Wilma
1

SSSK har en officiell utställning i Vilsta (Eskilstuna) den 31 augusti. Det är nog den som syftas på. Jag ska inte dit, det får bli nästa gång då Milla är lite äldre och Wilma har lite bättre päls. :)

Ska du dit själv Princesseen?

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Okej, det hade jag missat 😉

Princesseen
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 japp. Jag ska dit med min lilla valp. Han blir fyra månader den 25august så det mer för att titta på dom andra och lära mig mer om utställning, hur man ställer ut och så. Sen är det alltid kul med bedömning även fast han är så liten. Resultatet spelar såklart ingen roll :-)

_Wilma
0

#4 Kul! 🙂 Milla är 4 månader den 10 september, annars hade vi åkt!

Princesseen
0

#5 jaha. tråkigt men jag har sett henne. Hon är så söt. :)

_Wilma
0

Vet du hur hög din valp är, och vad han väger? Kul att jämföra! 🙂

Kitten86
0

Btw, rider/ligger din sheltie på en hästrumpa möjligtvis? Känner nämligen igen stilen då min dvärgpudel gärna gjorde det 😃

Princesseen
0

#7 kan mäta och väga imorgon. #8 jahadu det gör han. :)

Kitten86
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var det jag tyckte 😉

Min dvärgpudel red också mer än gärna, toppen utsikt juh! Bifogar bild när han och min häst var ute på gården och betade medans min hund låg på rumpan/länden och spanade (tyvärr har båda gått bort nu)
Min sheltie däremot har aldrig gillat det även om han älskar hästar…

Princesseen
0

#7 15 veckor idag. 29cm typ. Mätte med tumstock, haha. Och 3.1 kg. Han vägde 3.2 men vi va på en gård hela helgen så han måste ha gått ner i vikt :-(. Ska öka maten :-) din då? #10 min lilla krabat har lärt sig att om han håller sig vid bakbenen så kan dom inte ta honom. Det tycker matte är mindre roligt.

_Wilma
0

#11 Han verkar vara i en bra storlek. 🙂 Milla är 13 veckor imorgon och är knappt 30 cm. Hon vägde 3,4 kg förra veckan.  Milla är nog i högsta laget i förhållande till sin ålder.

Princesseen
0

#12 okej :-) hur mäter du?

_Wilma
1

#13 Det är mankhöjden man mäter. Hittade en bild på en annan hundras, där mankhöjden visas.

http://dalmatiner.blogg.se/2010/november/kropp.html

🙂

Princesseen
0

#14 jag vet men förstår inte hur man ska lyckas mäta exakt med en tumstock :-P tänkte om du hade några tips

_Wilma
0

Det finns speciella mätstickor, men det är inte så många som har. :P

Man kan göra på olika sätt. Så här gör jag: Jag har markerat vissa längder på en vägg (som en linjal). Sedan ställer jag sheltien intill och ser till att hon står rakt med huvudet aningen framåt. Jag tar hjälp av en tjock bok eller dyligt. Då får jag ett OK resultat. :)

Hoppas att det går bra på Vilsta! Det är alltid intressant att höra en annan persons bedömning av hunden. Men man ska ändå ta bedömningen med en nypa salt, särskilt som han är så ung och utvecklas fortfarande. :)

Beckibus
1

När går anmälan ut? Fanta vill mer än gärna visa upp sig då ;) Annars åker vi dit och bara kollar :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

_Wilma
0

Anmälningstiden har gått ut. (Vet ej om man kan efteranmäla.)

Här kommer lite info:

http://www.sssk.org/pm_vilsta_aug13.pdf

🙂