Hjälp! ut på vägarna:/
Nu behöver jag hjälp akut! :/ Jo nu är det så att våran lilla Ginny har fått för sig en del (farliga!) ovanor. Hon har börjat spinga efter och skälla på cyklister och gångare som kommer förbi på vägen… och inte minst bilar!!!!! Får nästan panik med rädsla att hon ska bli påkörd! Har inte hittat ngt kompostgaller så det dröjer nog ett litet tag med det, även om mamma köper så fort hon får tid. men alltså behöver jag hjälp med det. Hon skäller också på alla främlingar som kommer in genom dörren en liten stund innan hon lugnat sig. Hon kaxar också upp sig mot alla hundar som kommer förbi men vågar ändå inte hälsa när hon får tillstånd från matte/husse. När vi är på promenad i skogen och hör hundskall ganska långt bort ifrån, så blir det plötsligt väldigt bråttom hem. Jag behöver hjälp med detta så fort som möjligt. tack på förhand:)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Ingen?
Du kan testa skvallerträning när det gäller springandet efter cyklister, bilar, gångare och även andra hundar. Har själv aldrig testat det men tror att det kan vara bra, här har du en bra artikel om det http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d712e7eb9cb46221d0449f3-skvallertraning?4d7124adb9cb4621410471ce-1
Mvh Sabine
tack! ska börja med en gång. #2