Sheltiekompis?
Hej!
Jag fick hem min lilla kille för 1 vecka sedan och söker en liten sheltiekompis till honom som han kan leka med och öva upp sitt "hundspråk". Jag vet inte om det är förtidigt nu när han endast är 9 veckor, men om så skulle vara fallet, så i sånt fall för framtiden. Vad tror ni? Är det för tidigt, tro? :)
Finns det någon i Stockholmsområdet som har en sheltievalp (eller äldre sheltie som gillar att leka med valpar) som skulle vilja låta hundarna leka på en gräsplätt någonstans? :)
Här kommer en bild på min lilla kille, även om den är lite suddig. Den är tagen från telefonen.
Åh, sötis!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Men så söt! Synd att jag bor så långt bort, har en 13 veckors tik valp som gärna hade lekt 😃
Mvh Sabine
Vilken liten sötnos! :)
Jag tror inte att det är för tidigt att leka med sheltiekompisar. Om du inte hittar någon från Stockholmsområdet här, kan du vända dig till någon brukshundklubb i närheten eller till SSSK:s lokala avdelning. (Titta på SSSK.org)
Lycka till!
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Först och främst: Guuud såå gudomligt söt!! Vart kommer han ifrån?
För det andra: Bor inte i Stockholm men har annars en vuxen sheltiekille som älskar att leka, och som leker lika fint med valpar som med vuxna hundar oavsett ras/storlek/kön.
Tack så mycket allihopa! #2 åh vad synd. De hade nog haft kul ihop. :) #3 Tack så mycket! Ska kika in där också. :) #4 Om jag lyckas lista ut hur så skickar jag dig ett privat meddelande om vilken kennel han är från. Vilken otur. Hade varit jätteroligt om han hade fått träffa din vuxna sheltiekille också. Min lilla grabb har inte så många vuxna lekkamrater/förebilder. De enda vi känner är två äldre tikar som inte alls gillar valpar, så det är ju lite synd. :/ Vart bor du någonstans?
Grattis till en super söt valp ❤️
//Jonnix
För att skicka PM klickar du på "meddelanden" i övre högra hörnet. Klicka sen på "skriv ett meddelande". I mottagare skriver du mitt nick 
Jag bor ca 1 timme från Stockholm i en mindre stad, så det går ju att ordna "playdates" om man så vill och man hittar någon dag som passar. Blir ju att åka tåg upp och sen vidare beroende på vart du bor i Stockholm.
Min hund är en underbar "lekfarbror" när det kommer till valpar och leker som sagt fint med alla oavsett kön eller storlek. Han har uppfostrat/ varit förebild ett par hundar varav 2 shelties 
#7 Aw, din sheltiekille låter som en toppenkille! Vi ses väldigt gärna för en "playdate" om ni fortfarande vill. Jag har skickat dig ett privat meddelande nu. Tack så mycket för beskrivningen hur man gör. :)
No problem!
Hej
Du får gärna komma ut till mig på Lovö där har jag en inhängnad tomt
där lilla Ziggy som är 16 månader bara skulle älska att leka med din valp. Tyvärr så har jag inte så mycket hundkompisar till honom utan bara stora och dom leker inte så bra. Ziggy är en väldigt liten minisheltie som fortfarande väger endast 4 kg…
Har även sen härliga skogsstigar att promenera på när han blir större.
Lovö ligger strax bakom Drottningholm man kan åka buss från Brommaplan eller bli upphämtad av mig med bil. Sen kan jag rekommendera dig att komma till adelsö när det är Sheltieträffar där helt underbart anordnat mycket bus och lek
Och det gäller även andra med shelties som vill komma ut och se hur härligt det är här ute på Lovö fantastisk natur mm.
För närmare information kontakta mig på min mail anne-skippen@hotmail.com
#10 Vi ses mer än gärna! Min valp älskar att leka men är väldigt försiktig till en början. Han vill gärna kolla in läget först och så, men när han väl är igång så har han super kul. :) Vart i Stockholm bor du? Vet du några bra ställen där de kan springa fritt? Jag vet tyvärr bara 3 ställen i stan/strax utanför stan och det är Djurgården, Gärdet samt nationalparken Stora Skuggan. :) #11 vi tar oss gärna ut till dig någon gång! Vore kul med fler lekkompisar. :) Angående Adelsö sheltieträff, så funderar vi på att gå redan nu den 3:e Augusti då lillkillen är 12 veckor(närmare 13 veckor). Ska ni också dit? Jag skickar dig ett mail senare när jag är inne på datorn. :)
#Ja jag skall dit ser verkligen emot träffen på Adelsö
#12 Jag bor i Västerort (Hässelby), Gärdet är trevligt. Mycket hundar dock, men vi kan gå var som :) Bara min yngsta som oftast leker, dock älskar min äldre sheltie valpar så hon lär väl "adoptera" din lilla ;) Släng i väg ett PM om du har lust.
Har en barnslig tik på 14 månader som mer än gärna vill leka med valpar. Hon är dock lite blyg men det släpper snabbt. Skickar ett pm ;)
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#14 Vad sägs som att ses på Gärdet någon dag? Vi kanske kan hitta ett ställe där de kan springa fritt utan att bli påhoppade av större hundar. Just i morgon ska vi träffa Ziggy och Ziggy57 här på sheltie i fokus, men gärna en annan dag. Kanske nästa helg? :)
#15 Fick inte något PM men vi ses också mer än gärna. 😃Bara roligt med fler vänner till lillen. Ingen fara. Min lillkille är också lite blyg/försiktig i början och vill gärna kolla in läget först, men det släpper sen och då har han jättekul.
Egentligen borde vi försöka ses allihopa någon gång. Som en egen liten sheltie-lek-och-bus-träff(?). Vad roligt att så många svarade på denna tråden! Ville bara tacka er allihopa och hoppas att våra hundar kan busa.
#16 Tävlar i stort sett resterande helger av denna sommar tyvärr :/ men kanske någon kväll? :)
Ja som jag sagt tidigare kom hit ut till Lovö vi har massor av skog och mysiga promenadvägar bara att åka till Brommaplan sen kan vi mötas upp eller så tar ni bussen jag vill verkligen ha en sheltieträff här ute
Jag vill mer än gärna träffa fler shelties med Fanta låta henne leka av sig osv!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Hej. Jag har en sheltie tik på 2 år som älskar valpar. bor utanför stockholm. :)
En egen ifokus- sheltieträff låter ju inte helt fel 😃
Har en liten lek- och bussugen på snart 4 mån, bor strax utanför stockholm.
Till alla er som var intresserade av en lek- och busträff här i sthlm, vad tror ni om att kanske ha en träff lördagen den 24:e eller lördagen dem 31:a Augusti( eller också någon dag/kväll v35)? Skogs- eller ängslek gör detsamma för oss. Vad skulle passa er andra bäst? Tror lillen skulle ÄLSKA träffen, och att få leka av sig. :)
Vi är också intresserade av att träffas med vår lilla tjej, vi bor i täby så det är inget problem 🙂
Åh vad roligt! Jag och Ivan kommer gärna! Båda datumen passar tror jag :). Och vi bor i Björkhagen (mellan Hammarbyhöjden och Kärrtorp).