Regntäcke för valp?
Hej alla! Är det någon som kan tipsa om ett bra och ganska billigt regntäcke (får man skriva namn på märken i inläggen förresten?)? Vill inte köpa något dyrt eftersom Ivan fortfarande är valp, men skulle behöva något till höstens regniga dagar! Han bryr sig inte alls om ifall det regnar utan är gladeligen ute och busar lika mycket för det och blir då helt dyngsur :P Använder ni andra regntäcken förresten?
Rusta har billigt regntäcke för 99:- :) Fleecefodrad och reflex på sidan!
#1 Tack för tipset, ska kolla upp! :)
På gekås i Ullared har de en del regntäcke brukar vara billigt
omkring hundralappen.
//Jonnix
Budgettipset: Jag köpte faktiskt bara en billig (jättebillig!) reflexväst på Clas Ohlson och lät den fungera som regntäcke också under uppväxttiden. Vet inte om just de har såna grejor längre, men det finns väl massor av såna lågprisställen. 🙂
Eftersom sheltiesar i princip har inbyggd goretex i pälsen så behöver de ju inget speciellt regntäcke (till skillnad från min cavalier som blir dyngsur direkt). Skulle nog också göra som #4 och ta en reflexväst.
Susanna
#4 Bra budgettips, ska kolla vad som finns hos dem!
Nu kan man ju misstänka att de är slutsålda eller slut i den storlek man vill ha, men 5 kronor på Jula! http://www.jula.se/search-result/?q=REFLEXV%C3%84ST&all=HUNDKOPPEL
Förresten, som svar på din fråga #0 så ja, jag använder regntäcke. Enbart för min egen skull, för att ha lite mindre hund att torka när vi kommer in. 😉
#0 Jag använder bara reflexväst, men har funderat på att köpa regntäcke men än så har det inte blivit av.
//Jonnix
#7 Detta är enbart för min egen skull också ja, hunden bryr sig inte nämnvärt om det regnar och han blir lerig och blöt ;-)
Reflexväst på Djurnagasinet 25 kr. Jag var inne på Jula i Täby, men de har det inte inne.
Kan rekommendera att kika på Rusta alt. Chlaes Olsson elelr Biltema efter ett billigt regntäcke.