Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettvalpar-avel
Läst 4525 ggr
Änghagens
0

Duktiga uppfödare?

Hej!

Jag kommer med stor sannolikhet köpa en hund i höst eller i början av nästa år. Jag har haft schäfer sedan jag var liten och älskar verkligen den rasen. Men eftersom att jag bor i ett väldigt litet hus och ofta åker hem till familj och vänner (och vill kunna ta med mig hunden) har jag tänkt att en lite mindre hund skulle passa bättre. Och då fastnade jag fullständigt för denna underbara rasen! 

Som det ser ut nu är jag inte så intresserad utav utställning, men vill gärna hålla på med lydnad, kanske agility och andra roliga saker! Så därför undrar jag om ni som redan har Shelties kan rekommendera någon/några bra uppfödare? Jag bor i Laholm så om kenneln finns mellan Malmö-Göteborg eller runt omkring där skulle det vara bra. Men jag kör så långt som det behövs för en bra valp :)

Hälsningar, Erika

_Wilma
1

Jag tror att sheltie kan vara ett alternativ, det är ju en ras som tycker om att hålla igång med olika saker.

www.sssk.org hittar du en uppfödarlista med uppfödare från olika delar av landet.

Lycka till med ditt val av hund! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Beckibus
0

Kenneln Änghagens va den första jag kom och tänka på, lite på ditt namn men också platsen du bor på. 

Kolla upp den är en rekommendation :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

_Wilma
3

I Laholm finns en välkänd kennel som heter Evros.  :)

emma93
0

Jag kan också rekommendera kennel Evros! Supertrevliga tvåbenta och fyrbenta, och duktiga uppfödare!:)

Änghagens
0

Tack för bra svar allihopa! Jag hade redan kollat på sssk's uppfödarregister och varit inne på Evros hemsida, det verkar vara en bra kennel med fina hundar och bra människor! Jag var mest nyfiken på om det fanns fler som var bra, eftersom att Evros verkar ha lång väntelista (eller vad man ska kalla det). Men jag ska kolla upp Änghagens också :) Tack igen för alla svar.

gizmozorro
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan också rekommendera Evros. Min ena tik är därifrån.

Susanna

_Wilma
0

#6 Så fin! 🙂

[Murvel]
0

I Skåne så finns bland annat Pianellas kennel och Banksia kennel. Banksia har fina valpar nu (misstänker att de är tingade, men man vet aldrig) och Pianellas väntar på valpar i dagarna efter bra kombo.

Jag har hälsat på Pianellas hundar och den aktuella tiken var fin och social, samt höftledsröntgad ua.

Lavine
1

En bra uppfödare för mig betyder bland annat att de röntgar höftleder och armbågar och gärna kollar patella också på sina avelshundar. Jag har inga namn att ge, då jag själv håller på och kollar runt för fullt just nu.

_Wilma
0

#9 Låter spännande! 🙂

emma93
0

Humlebyns i Lindome (strax söder om Mölndal, vid Hallandsgränsen) planerar valpar till våren, och jag kan varmt rekommendera denna kennel.

Blackfall's kennel
1

Om du kan tänka dig att köra en bit, så kommer Anchiliques kennel att ha valpar i höst. Mycket snygga hundar (om du gillar utställning) och väldigt trevliga också. Vi har en av dem på mitt hunddagis och han är så mysig och gosen!

Anna

Vänliga hälsningar

Anna Knutson, Blackfall's kennel och

Hundens daghem, Kalmar

Princesseen
0

Min är från kenneldolly och han är helt underbar. Världens bästa mentalitet. Dom planerar två kullar.

Kitten86
0

Vad roligt! Min killes mamma bor numera på den kennel. Vad heter din kille "på riktigt"?

Princesseen
0

#14 Dolly kiwi :)

Kitten86
0

Okej. Min killes mamma är Humlan som numera bor på den kenneln 😃

Änghagens
0

Många bra tips!! Jag har skrivit upp mig på intresselistan hos Evros i Laholm. Håller tummarna att dom har valpar när jag är mer ledig från jobbet i början av nästa år. Fortsätt gärna tipsa om bra kennlar, det är väldigt roligt att se vart ni köpt era fina hundar, och om Evros inte har valpar förrens till sommaren köper jag nog från någon annan kennel. 

Kram på er!

Princesseen
0

#16 va kul :) jag är dock ganska säker att det inte är mamman. :-P

Beckibus
0

Va kul! Lycka till och hoppas att det passar med valp och jobb och allt samtidigt då! :)

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Kitten86
0

Nej, mamman till din hund är Kicki och inte samma tik som är mamma till min hund.

Princesseen
0

#20 ja just det. Så hette hon :)

Ronja&Ila
1

Jag rekomenderar att kolla linjer iställer enbart för kennel ! Linjer och kombinationer som kan bli bra, gäller ju att sätta sig in i rasen lite extra=) (oftast ett roligt arbete, tycker jag )