Hur går de med era valpar?
Hej,
Kan ju inte bara va jag som märk alla valptrådar som kommit upp nu på sif. Jag försöker ju vara aktiv i dom men de är lite svårt så nu vill jag höra.
Hur går de med er valp? Hur gammal har h*n blivit? Bild från 8v till nuvarande ålder?
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#1 & 2
Tarzan är ju för söt, en av favoriterna för mig här på sif! Vilken gullig sele han har! Babyblå! 😍
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
Det går underbart med min lilla krabat. Han är nästan alltid lös. Förutom där det är bilar. Man vill ju inte riskera. Han är ju som sagt valp. Annars är han en ängel. Han är med mig på min instuktörsutbildning. Skulle ha med min andra men han har blivit jätte skällig och stressig sen valpen kom. Så det håller vi på att träna på. Men saffran funkar jätte bra. Va 14 hundar i rummet och han låg och sov eller vilade bredvid med när det va teori och fokuserade jätte bra på mig när vi tränade. Är helt otroligt hur mycket han har utvecklats sen han kom hit. Han ligger och sover som lilla skeden med mig varje natt medans den andra ligger vid min rygg. Han är inte rumsren än. Kissa gör han mest ute. Han är fem månader om 4dagar.
Härligt med valp bilder och hur de har utvecklats. Härligt när allt går som man tänkt sig och att det som inte går så bra jobbar man vidare med.
#8 Oj vad tiden går fort, hon börjar bli stora damen nu.
//Jonnix
#4 Är han fem månader på den bilden?
#11 Så häftigt att se skillnaden, är det andra en Pomeranian?
#12 han är nog tre månader i bilden på #4. Är så dålig på att ta biler och dom jag tar ligger i kameran. Ångrar att jag inte tagit mer bilder. Det går sååååå fort. Ja den andra är en pomme, en för stor pomme. Ska vara 20 (+/- 2cm) han är 25-26cm. Svårt att mäta.
#13 Okej. :) Ja, det går verkligen fort, FÖR fort! :( ;p Hur hög är han nu?
Ozzy växer så det knakar och är en riktigt mysig valp. Han vägde igår 6,6kg och är idag 19 veckor gammal. Vi har börjat på valpkurs som har varit några gånger nu och det är väldigt nyttig träning, speciellt då han gärna vill leka med dom andra valparna. Han är så gott som rumsren och skäller aldrig inomhus (bor i lägenhet). Han är en mycket framåt kille men kan ibland vara reserverad mot vissa främlingar men de flesta vill han bara springa fram till om han själv fick välja. ;) Han är alltid glad och har en mycket trevlig personlighet. Åka bil är inte heller några problem. På denna bild är han 8-9 v gammal.
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
Så roligt att se alla valpar och hur fort dom växer och utvecklas. :)
#16 Oj vad Ozzy har växt! Han verkar ha fått en del päls också. :)
Milla är också 19 veckor nu. Hon väger 5 kg, så det är lite mindre än Ozzy. Hur hög är han? Milla är 34 cm i mankhöjd. :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Vad roligt det är att se alla igen, så svårt att hålla koll på alla när alla här inne skaffar valp. :) kul att samla alla i en tråd!
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
#18 Ja, och det är ju när man jämför såhär som man ser vilken skillnad det är! Då är dom ganska jämnstora, Ozzy mätte jag senast till cirka 36cm i mankhöjden :) En del päls har han men tycker att mycket valppäls är kvar också. När brukar pälsen vara färdigväxt?
#20 Jag tror det varierar mellan olika shelties angående när vuxenpälsen kommer. Min Wilma hade ganska mycket päls vid 1 1/2 års ålder. Men hanar har oftast mer päls pga att de inte löper och fäller på samma sätt som tikar. :)
#21 Okej. :) Ja, precis det skiljer ju lite på så sätt. Han har ju en hel del långa hårstrån som jag antar är början till täckhåren men det blir spännande att se. :)
Det går bara bra med Jackie, är så nöjd ver att jag köpte henne. Hon är helt perfekt i mina ögon ;) Jackie väger ungefär 3,7 och är 6 månader nu. Vet inte hur hög hon är. Har inget att mäta henne med.
Jag köpte inte henne förän hon var 13 veckor då jag inte kunde hämta henne förän då. Första bilden är på henne när hon var 10 veckor, första gången jag tittade på henne.
Mvh Sabine
#14 han är ca 35cm hög. Och väger 5.4kg
#26 Då är han ungefär i samma storleksklass som Milla. :)
Milla är 5 månader om drygt två veckor. Hon är 34 cm och väger lite mer än 5 kg nu.
Man växer ofta bara 3 cm från 5 månaders ålder. 🙂
#27 okej då har han kommit ikapp. I början låg han i mitten av "safezon" medans nu ligger han i överkant om inte precis över. Så han blir nog lite stor :) men söt är han för det. Bara han inte blir över 45 så vi slipper tävla i Large klassen på agility :)