Sjuk med valp
Gu va jag hatar att ha valp just för tillfället. Ligger jätte sjuk och är öm i hela kroppen. Valpen hoppar på mig och ska slicka mig i hela ansiktet konstant. Okej inte konstant. Han är väldigt lugn men det känns som konstant.
Låter inget roligt för dig.
Testa aktivera din valp med något rolig, gör en aktiveringsleksak om du inte har någon sen innan är en bra ide. Lägg annars ut lite godis på golvet t.ex. och träna lite lättare sök med din valp.
Försök helt enkelt på någor sätt att roa din hund utan att du behöver anstränga din onda och sjuka kropp för mycket!
#2 Jag försöker göra det men tack för tipsen. :) Just för tillfället är han ute med min sambo på en liten promenad. Men det bästa han vet är att attackera ansiketet när man ligger i sängen. Först kommer han och gosar sen helt plötsligt ställer han sig på en och slickar en i hela ansiktet. Brukar tycka han är söt men är så öm i kroppen att hans lilla vikt gör riktigt ont. Om det inte är natt. Då sover han.
Är väl hans försök att dra igång matte som beteer sig konstigt 😉Men försökt att komma på saker som kan roa honom inomhus (eller utomhus om du har tomt) utan att det behöver involvera dig massor…
#3 ja absolut. Det är det jag gör. Han har insett nu att jag inte tycker det är kul när han går runt på mig. Så nu kommer han bara och gosar.
Hur går det för dig?
#5 mycket bättre. Va bara två dagar jag knappt orkade röra mig. Är fortfarande sjuk men nu gör vi en del klickerträning och sånt för jag orkar sitta och stå. Sen lite dragkamp. Sen går sambon ut på en liten strosrunda. Så nu är han helnöjd igen. Blir mycket mer hjärngympa på plats. Vi brukar strosa i skogen och upptäcka världen. Åka och bada m.m. Men just nu får han lära sig att kliva i en balja m.m. :)
Skönt att det går åt rätt håll iaf. Sen är ju valper, precis som småbarn, otålia när de är små. Men bra träning att vara lite mer passiv också 😉
#7 passiviteten är typ det vi fick gratis med honom. Förutom nu när jag va sjuk och han understimulerad. Men av knappen fungerar jätte bra på honom. Självklart tränas det men är så skönt pga min andra hund har fortfarande en otroligt dålig avknapp.