Vad betyder din sheltie för dig?
Sedan Tarzan kom in i mitt liv för tio veckor sedan har jag…
…gått ner sju kg i vikt, från övervikt till normalvikt.
…fått bättre sömn eftersom jag lägger mig och vaknar vid samma tider.
…fått mer frisk luft eftersom jag är ute mer än tidigare.
…lärt känna mina grannar som alla charmats av Tarzan.
…mått bra bara genom att titta på honom och ännu bättre när jag sitter och gosar med honom.
…fått världens mysigaste lilla kompis.
Alla pensionärer borde skaffa en sheltie!
Sen Fanta kom har jag lärt mig att inte ge upp direkt bara för att det inte går som planerat.
Har fått mycket motion och lek med henne.
Har fått ett band mellan en hund och ägare som jag aldrig haft tidigare.
Har lärt mig att träna bort rädslor på henne.
Lärt mig massor i olika hundsporter.
Fått äran att äga den mest fantastiska och ultimata tävlingshunden jag någonsin träffat.
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Sigge betyder ALLT för mig! Sen han kom in i mitt liv har det bara vart positivt :) Det är min guldklimp♥♥♥
Är ute mycket mer än tidigare, har lärt känna mycket nya människor och hundar och speciellt när man är och kollar på olika grenar inom hundsporten. Lärt mig mycket nytt genom internet och får så mycket kärlek, förstår inte hur jag kunde leva utan henne innan, ville ju ha en sheltie så mcket och jag fick den perfekta för mig! Tack Daisy!
Hälsningar
Fredrika
Min hund är min bebis, mitt barn, mitt ALLT. Helt underbar!
- Han får mig att le även om livet känns tungt just då. Han är min lilla clown.
- Får mycket motion och frisk luft då min hund vill vara ute jämt, om han får bestämma.
- Träffat mycket nytt hundfolk då vi åker på träningar och tävlingar.
-Utvecklat mig som hundägare då han är mer krävande än mina tidigare hundar. Han har gett mig en vilja att lära mig mer om olika hundsporter då vi testat på mycket olika saker!
I övrigt kan jag bara säga att han gett mig äran att äga den mest fantastiska och ultimata tävlingshunden. Arbetsvillig till tusen och superrolig att jobba med! Charmar alla i sin väg med glimten i ögat!
Linus är min livräddare. Innan han kom var jag djupt deprimerad, allt kändes meningslöst. Han fick mig att ta mig upp ur mitt svarta hål och få mig att börja leva igen. Hans glädje lyser upp mitt liv. Han är min käraste ägodel och min vackraste skatt.
Jag har ju ingen sheltie ännu men om ni inte har något emot det kan jag ju säga att min schäfer som jag hade betydde allt för mig, han var min bästa vän. Det absolut svåraste i hela mitt liv var att åka med honom till veterinären när han skulle lämna oss. Jag grät floder när han somnat in i mitt knä och jag bäddade ner han med sin kudde och filt som han fick ta med sig till himmelriket och jag kan inte förklara med ord hur mycket jag saknar min vän och hur stor plats han har i mitt hjärta.
Detta är nu ganska exakt två år sedan. Smärtan och saknaden försvinner aldrig, man lär sig bara leva med det.
Vila i frid Oppius, du är en av himlens vackraste änglar!
Sen jag fick in mina shelties i mitt liv har jag…
…blivit en riktig hundälskare.
…börjat att slukar allt som har med shelties att göra.
…insett hur härligt det är att vara ute oavsett väder.
…blivit en riktig friluftsmänniska.
…lärt mig att sova med sand och annat smått och gott i sängen.
…vaknat med en massa päls i munnen framför allt i fälltider.
…förstått att det inte går att leva utan en sheltie vid sin sida.
…fått känna känslan av att bli älskad av en sheltie oavsett vad.
…börjat prata om dem som jag gjorde/gör om mina barn.
De betyder oerhört mycket för oss, vi älskar dem så. ❤️
//Jonnix