Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 519 ggr
Zenta52
0

Hundbajs överallt

Jag bor i ett bostadsområde där många hundägare inte plockar upp när deras hundar bajsat. Jag har redan tvingats kasta ett par skor efter att ha trampat i skiten. Som tur är ryggar min valp undan när han känner lukten av andra hundars bajs, men det är lätt att han får i sig ändå när han tuggar på gräs,  mossa, pinnar mm. När kommunala bostadsbolaget som jag hyr av klipper gräsytorna runt bostäderna tar de inte bort hundbajset innan. Och min valp äter gärna av det nyklippta gräset.

Ibland rensar jag upp på gården utanför min bostad men det är snart en massa hundbajs där igen. Jag har kontaktat hyresvärden. Det enda de gör är att skicka ett meddelande till hyresgästerna där de uppmanar att plocka upp efter sina hundar.

Någon som har samma problem? Kan jag sätta mer press på hyresvärden? Något annat jag kan göra mer än flytta?

[ElisabethYL]
0

Om du kommer på personen/personerna på bar gärning kan du skicka klagobrev, för jag gissar att det är samma regel som här att man inte får ha husdjur som stör grannarna…

Men jag tror inte du kan göra mycket mer än så..

Lavine
0

Men usch, det låter verkligen inget vidare. Om det är mest så att du just nu rastar din valp i närområdet så får du trösta dig med att ju äldre din hund blir desto mer kommer ni att vistas bortom närmaste området.