Första gången hundägare - kärlek
Jag hämtar hem min lille sheltie kille på lördag, som jag längtar.
Vi är helt nya på detta, jag och Breeze, för så heter han, Summer Breeze, då han födes en väldigt varm dag i augusti. Och givetvis fick han behålla sitt namn :) Vi är nya på denna sidan, nyfikna på livet båda två och vad det ska ge oss :)
För många månader sen upptäckte jag denna underbara rasen, och blev mer och mer "jag vill dela mitt liv med en sån här vovve" och letade hos uppfödare, via hemsidor, kontakt m.m. Läste det jag kom över om hundrasen. Och till slut så fann jag min kille, och allt stämde med uppfödaren och de vuxna hundarna där o lille killen. Kändes så rätt, och gissa min lycka när uppfödaren sa till mig att jag kommer ringa de andra som varit och tittat på honom och säg att han tyvärr inte får flytta hem till dem, för han ska flytta hem till dig, så varmt det kändes i hjärtat. <3 (Min uppfödare går inte efter kö system utan för henne är det viktigt att rätt valp kommer till rätt hem, och det ger jag henne credits för, för då visar det att hon verkligen bryr sig. Väldigt godhjärtad människa och det fanns mycket kärlek i hemmet).
Finns det någon här som har sheltie valp i närheten av Ystad? Hör isåfall gärna av er, hade varit jättekul om vi kunde träffats :)
/Sandra
Hej Sandra!
Vad kul. Jag ska också hämta hem min lilla valp på lördag, Breezes syster Night. Jag och min sambo bor i Lund men har vänner i Ystad så vi kan säkert ses en gång.
Du har en underbar kille där, han var så fin när vi hälsade på.
Lycka till! (Nu vill vi att det blir lördag snabbt!)
Åh, ja det ser ut vara hon. Svart som natten :)
Vi kan ju höras av när vi kommit tillrätta i våra nya liv som hundägare så ska vi nog kunna fixa ihop en träff. Kul när man har kullsyskonen nära.
#2 Bor inte i närheten av Ystad, men vill bara flika in och säga vad fin han är! Ser ut som min lilla Ivan ju! Lycka till! :)
Grattis till din fina valp och välkomna hit till Sheltie i Fokus!
/Johanna
Åh så härligt med en blå liten valp! Jättesöt, stort grattis! Ska bli spännande att följa.🙂
www.josefinejjms.weebly.com - En blogg om våra hundäventyr
Nämen så söt! Grattis till din valp :D
Mvh Sabine
Grattis till din lilla fina valp och välkommen här på Sheltie i Fokus! 🙂
Kul att ha kontakt med kullsyskon! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Grattis till din underbart söta valp och välkommen till sajten!
Vilket sammanträffande att ni är två som ska ha ur samma kull och båda är med här på sidan! Ska bli roligt att få följa era guldklimpar in i framtiden.
Vad kul med valp, för båda er! Lycka till i framtiden och hoppas det går bra!
Båda va helt bedårande ju!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
Helt underbar ju! Har du fått hem honom nu? :D
Tack alla för gratulationerna :) Ja han är hemma nu, och så underbar så ni inte kan ana <3 Allt gick bra hela den långa vägen hem, han är en riktig tuffing. Det roliga jag har sett nu här hemma, är min katt, han går och märker in revir där jag rastar den lille, precis som han säger, "det här är min valp, han ska vara trygg här, håll er borta" För övrigt går det jättebra, min kise blir lika lekfull som Breeze och de verkar tycka bra om varann, dock måste breeze lära sig att inte springa efter honom, men det kommer med tiden :)
Gud så söt!! Lilla buskillen :) Min lilla valp jagar våra katter också, men bara utomhus och när han blir övertrött, annars vill han mest följa efter dem och nosa där de nosar :)
Åh vad fin han är och grattis till din lilla kille 😃
//Jonnix
#12 Som beskriver det med din kisse, så hade också jag med min kisse när jag hämtade hem min kille som valp!! Bara roligt att de hittar vänner och kan leka och umgås. Att jaga varandra är något som iaf båda mina fortfarande håller på med….
ÅÅH VA SÖT!
Men så söt man kan vara😍Roligt att det går så bra med katten!
Mvh Sabine
Full av lek och bus är detta lilla livet. Han har funnit sig bra till rätta, varit lite lös i magen, men ris och torsk har gjort att det blivit bättre, så ska börja lugnt ge honom torrfoder igen. Jag vaknar en gång om natten alltid för toabesök, och då tar jag ut honom för han vaknar när jag lämnar rummet, så han får kissa, och det har gått jättebra, inte många olyckor nattetid här inte. Jag är lyhörd för honom på dagarna, men visst händer det små olyckor. Det får man räkna med. Känns så härligt att ha fått en kompis för livet. Vi älskar att leka ihop :) Har honom mycket lös ute och han fattade snabbt att han skulle komma när jag kallar. :)
(lite dålig bild, men den e så härlig)
Åh, han är så söt! :D Fler bilder, fler bilder! ;)
Åh va söt han är! Lycka till!!
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*
#19 Det ser så sött ut när han korsar tassarna! :)
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Vad fin han är! Han verkar vara lik Ayla i temperamentet. Ayla blev också dålig i magen någon dag efter att vi fått hem henne. Jag hade gett henne lite färskfoder dagen innan och det kändes som att jag förstört min lilla valp. Jag gav henne morotspuré, som hon älskade, och någon dag senare var hon bra i magen igen. Igår bytte jag över till färskfoder och nu fungerar magen helt prima så det var nog lite stress första dagarna hon kom hit som orsakade magontet :)
Jättesöt kille!
Vilken gobit!
någon gång i framtiden ska jag minsann bli ägare till en sån här hund :)
Men herrejösses så söt, e bland den sötaste Blue merle ja nånsin sett såååå fin grattis till valpen :-D
Nämen så söt han är :)
Mvh Sabine
#30 Alltså han är helt underbar! :)
Så söt så man smälter!