Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettmat-och-godis
Läst 1203 ggr
Fiia Magic Paws
2013-11-11 01:10
0

Foder hjälp!

Hej kära sheltie vänner! 😎

Jag har börjat ge min 8 månaders sheltie pojk färskfoder. Pga att jag fått "tvinga" i honom torrfoder i 6 månader. Han har aldrig vart stor i maten och har aldrig vart ett matvrak.

Han började bli lite väl smal så jag bestämde ihop med vår tränare att övergå till färskfoder.

Men det är ju en hel djungel.

Har gett honom BRAVO+, vilket han äter hyffsat av. Hade velat hitta ett bra färskfoder för honom som han tycker om!

Har ni tips på BRA färskfoder för en oerhört kräsen hund?

Alla tips, råd och liknande är mer än välkommet då jag vill hitta ett bra färskfoder till min kräsna hund! :)

Och vart är bättre att fråga än här inne bland alla sheltie älskare :)

När jag ändå har denna tråd igång, har ni några bra tips på godis när man tränar? Favoriten är kyckling korv, kyckling köttbullar och kokt skinka. Frollic fungerar ibland. Vad ger ni för godis?

Tack på förhand! / Team SS ♥♥

❤️ Magic Paws 

_Wilma
2013-11-11 08:03
0

Jag hade Vom og Hundemat till min äldsta tik Wilma under en period, och blandade då torrfoder och färskfoder. Wilma gillade det jättemycket.

Då vi tränar använder vi korv, som delas i små bitar, eller köttbullar i små bitar.

Hoppas du hittar något som passar. 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
2013-11-11 09:20
0

VoH (vom og hundemat) eller Nordic har fungerat på min tidigare dvärgpudel som var mycket matkräsen 😉 På honom kunde jag även blanda färskofoder med torrfoder och få honom att äta sitt torrfoder med bra aptit (gav ca 50/50 och inte barf på heltid vilket fungerade bra för honom).

Mapel
2013-11-11 13:25
0

Vi ger färskfoder och har testat lite olika sorter. Vår sheltie är iof otroligt matglad men vi har märkt att han inte riktigt tycker att det är lika gott med fisk och foder som innehåller fisk och han är även lite mer skeptisk till renben som vi har gett så kanske lite mer skeptisk till vilt. Det han tycker bäst om är fläsk men även nöt funkar bra. Så du kanske skulle testa lite olika köttdsorter och se om det är nått han tycker bättre om och äter bättre sv då :) vi har tex gett much med fläsk, nöt kyckling tror jag som han tyckte om

Fiia Magic Paws
2013-11-11 15:47
0

Tacl för tipsen :)

❤️ Magic Paws 

Frida.S
2013-11-11 16:27
0

Jag kan rekommendera Nordic, ett mycket bra hundfoder till ett överkomligt pris. Lätt att servera och luktar inte lika illa som t ex. vom.

Fruset blåbär
2013-11-11 16:50
0

Jag ger vom og hundemat till mina, faktiskt har valpkullen endast fått färskfoder. Jag är super nöjd. Aldrig någon hund som matvägrat på det. Tidigare kunde Dizzy vägra äta under löpet.

Kitten86
2013-11-11 22:46
0

Vad gäller VoH så har min kille fungerat bäst på den med endast kyckling. Testat några andra som han inte gillat lika bra och som han faktiskt blivit sämre i magen av konstigt nog då han ätit Nordic förut som består av vom och lite annat.

Men nu kör vi endast VoH kyckling!

Det kan jag tänka mig att valparna gillade och har mått bra av 😃