Sally
Dags att byta ut bilder nu när Sally blivit 9 månader. Ny Avatar och så här en helfigurbild tagen av en stolt matte för en dryg månad sen.
Första sheltien för mig och en helt fantastisk tid tillsammans hittills! Sheltien motsvarar många många gånger mer än mina förväntningar, och de var redan höga! Vi har sååå kul tillsammans, en trogen vän, ett lyckopiller och ett påhittigt busfrö som håller mig igång.
Vi har gått på valpkurs och "lydnads"kurs och provat på spår - allt intresserar Sally. Med hjälp av klicker älskar hon att träna. Har jag nyligen läst här på sajten om några som provat vallning och blivit sugen att prova själv, så jag har just skickat iväg ett mail till Kroppsvallarna och frågat om mer info. Det hörs ju på namnet att en shetland sheepdog måste få prova på fårvallning ; )
Det finns inte många shelties i vår närhet, så Sheltie i fokus har varit och är en källa att ösa ur när man undrar över något som hör ihop med sheltien. Tack för alla tips och trevlig läsning!
Stort grattis till din fina sheltie. Hon är verkligen vacker!
Jag kan bara hålla med dig om att förväntningarna kring rasen (min första har nu hunnit bli 4 år) har verkligen uppfyllts precis som för dig! Och vi har jätteroligt ihop med en massa aktiviteter. Som du säger så är rasen ett härligt lyckopiller att dela livet med!! 😃
Fin hon är!
Så vacker hon är! Håller med dig när det gäller att sheltiesar är ett lyckopiller :D Har själv en på snart 8 månader och är så otroligt lycklig över att jag valde att köpa en sheltie!
Mvh Sabine
Så fin och vuxen hon ser ut nu! :)
Vet du hur hög hon är och vad hon väger?
Sajtvärd på Sheltie IFokus
Så fin! :)
Tack för positiva kommentarer : )
#4 Sally är en rätt liten tjej, 32,5 cm, så jag hoppas hon växer minst en halv cm till. Än finns tid att växa tycker jag. Hon väger 5,5 kg, känns stabil i kroppen, men revbenen känns tydligt, så jag tror hon är rätt lagom i hullet.
Sally var minst i kullen, men enligt uppfödaren växte mamman länge, var färdigvuxen vid 1-årsåldern. Så jag håller tummarna för det vore väldigt roligt med en kull valpar någon gång i framtiden.
Jättesöt liten tjej!!