Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 2217 ggr
josefinb
3

Minsta sheltien

Hejsan! Har en väldigt liten sheltie på 7 mån som inte kommer bli högre än kanske 29 cm. Så vore kul att veta hur liten den minsta sheltien ni sett/ägt har varit i höjd? :) & hur stor har den största varit? :)

Kitten86
1

Minsta är nog en tik som en bekant hade, den var nog inte mer än 29 cm.

Den största hittills är nog min egna som är 47 cm 😉

ziggy 57
2

Min lilla Ziggy är bara 29 cm och är 20 månader kommer inte att bli större. Min förra sheltie var 39 cm så storleken varierar

gizmozorro
2

Mina ena är ca 29 cm. Vet flera som är mindre, 27-28 cm.

Susanna

Kitten86
1

Den största jag hört om har varit runt 55 cm så visst kan rasen variera med allt ifrån då ca 27 uppåt till ca 55 cm!!

Kacher
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den minsta jag träffat är min systers lilla sheltietik. Hon är 2½ år och ca 29 cm hög. Den största jag träffat en sheltiekille som brukar gå förbi vårt hus. Enligt hans matte är han 50 cm i mankhöjd. En riktig bjässe, men väldigt fin! 

På bilden: Vår då 12 veckor gamla Luna (som nu är 38 cm hög) tillsammans med min systers lilla Ronja.

hund_katt
0

såg något gammalt inlägg för någon månad sedan, har för mig att den var 57 cm, och att folk som hälsade frågade om det var en merle färgad schäfer(tror öronen på denna sheltie även var uppstående)

minsta vet jag inte… måste varit max 30 cm.

hör kanske inte till tråden då detta handlade om shelties, men jag träffade en collie för bara några veckor sedan, jag hälsade och frågade om det var sheltie bara för artighet, då jag trodde det var en sheltie, men det var en collie! oj vad liten den var. måste varit max 47 cm i manken…

ja, tänk vad storlekar kan variera!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Ressu
21

Här kommer ett gäng på en storlek från ca 30cm till 50cm =)

// Ressu
kennel Westtorpets

-medarbetare på Cocker spaniel iFokus

_Wilma
5

Vad storleken varierar! :)

Här är Milla (37 cm) och Wilma (32 cm). 🙂

Svårt att få hundarna att titta upp samtidigt. Milla har alltid något på gång…😉

Sajtvärd på Sheltie IFokus

drika
0

Min är ca 30 cm just nu och är 7,5 månad:) Växer nog inte så mycket mer…får se:) söt är hon iallafall:)

Hälsningar

Fredrika

josefinb
1

Min ligger kvar på 27,5 cm så ska bli spännande att se ifall hon bli nå större, men det tror jag inte eftersom hon ändå är 8 mån. Men hon är gullig iaf! :) & tack för era svar! & ni som visa bilder på era hundar, jätte söta! :)