Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 930 ggr
mirbeau
3

Sheltie träffar Sthlm/Bromma området?

Hej!

Jag skriver för att höra om någon har kännedom om det (Utöver Adelsöträffarna) brukar förekomma återkommande Sheltie-träffar/promenader i Stockholm? 

Kanske rentav här i Bromma-området? 

Har en snäll liten sheltie-tjej som älskar både människor och andra hundar som isåfall gärna skulle vara med någon gång.

Tips eller rekommendationer mottages hjärtligen!

Vänliga hälsningar

Maria

Hope7
0

Japp. Det var en sheltieträff ute på Lovö (ca 15 min med buss från brommaplan) i Söndags. Så visst finns det det! :)

Finns en sida på FB med Sheltieträffar här i Stockholm.

ziggy 57
0

Hej. Jag det var jag och Ziggy som hade en ute på Lovö.Ligger inte långt ifrån Bromma. Det går buss 323 från Brommaplan till Lovö/Strömdal där finns oändliga härliga skogsstigar.

Och vill du komma ut och promenera så är det bara att hojta till

anne-skippen@hotmail.com

mirbeau
1

Hej!

Hope7: Brukar inte vara inne på FB så ofta men hittade faktiskt alldeles nyligen gruppen på FB 🙂Känns väldigt kul.
Visst är det förresten Helix? (som också var med på vardagslydnad 1, Åkeshov). Alma och vi väntar fortfarande på att höra ngt om fortsättningskursen. Du har inte hört ngt? Tänkte att jag skulle mejla henne och höra annars om det var så att man skulle anmäla sig. Alma ser framemot att gå mer kurs.

Ziggy 57: Va roligt att ni hade träff där! Vi har varit däromkring och promenerat med Alma några gånger. Det är riktigt fint vid Lovö.
Nu kring jultid är det en del att stå i men en promenad nån dag vore väldigt kul och mycket uppskattat av den lilla.

Hope7
0

#3 Jo visst är det Helix. Hej! Vad kul att se er här. :) Det är väldigt kul och trevligt med sheltieträffarna, hoppas ni tittar förbi med Alma någon gång. Det skulle vara jättekul. Nej, vi har heller inte hört något om fortsättningskursen. Vi har heller inte fått hem diplomet från fösta kursen ännu. Har ni? Skulle också väldigt gärna vilja gå den fortsättningskursen med Helix. Vill så gärna gå rallylydnaden i vår också. Tyckte Jessica var toppenbra. Jag tänkte också maila henne, har lite andra frågor med. :) Hur har det gått för er efter kursen?

Krusing
0

Det finns en grupp på facebook som handlar om just sheltieträffar i Stockholmsområdet. Sök på gruppen: sheltieträffar i stockholmstrakten,.

Där arrangeras det hundträffar med jämna mellanrum. :)