Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettbilder-och-lekar
Läst 2045 ggr
Fruset blåbär
1

Mina fina flickor (bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att Extra blir hela 4 månader på måndag!

Det rent löjligt vad hon är lik sin mamma. Kolla på ståbilden här nedan. (det var INTE lätt att både få henne att stå still + fota…) Att hon har världens sötaste ansikte (partisk matte 🙂) gör ju inte saken sämre.

Dizzy är för närvarande väl smal och helt ur päls men jag var och vägde henne idag och hon har gått upp hela 2 hg (jaaaa!) och är nu uppe i 7,7kg! Det är fortfarande lite väl lite och jag skulle vilja ha upp henne till ca 8. Men vi skyndar långsamt!

Lavine
0

Kul det måste vara att följa sin egen uppfödning på hemmafronten. :) De är jättefina båda två och jo, väldigt lika!

_Wilma
0

Båda är jättefina! :)

Att du lyckades med att få Extra att stå stilla! :)

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Fruset blåbär
0

Tack #1 ja det är riktigt roligt att få följa sitt eget. Jag är mycket nöjd än så länge med valparna! Tack #2, det är aldrig lätt att få henne stilla ;-) men genom att vi tränat stanna och med en godis i handen och en härlig vinkel på kamera handen så gick det :-D

EC84
0

Jättesött ansikte!

Kitten86
0

Oj vad tiden går fort, att hon redan är 4 mån. Fin hon är din Extra och snygg ståbild. Inte lätt att fota en 4 mån valp 😉

EC84
2

Extra är lite lik Ivan på denna bild tycker jag (om man bortser från färgen dvs ;) ).

meerschweinchen
0

Så söta båda två är och lik var de! :)

Mvh Sabine

[FridaGenborg]
0

Jättesöt!!

Vad är det för mått och vikt på lilla Extra? 🙂

Fruset blåbär
1

#4 & 6 tack! Ja jag tycker också att hon har ett sött ansikte och visst har de lite samma uttryck där Ivan och Extra - BUS! 😃

#5 japp tiden bara rinner iväg! Näe det är inte lätt att få en valpis att vara stilla 🙂

#7 Tack, ja Extra är verkligen lik sin mamma. ❤️

#8 Tack. Hon väger ca 4,4 kg (vägde henne förra veckan) och är ca 31 cm hög. Svårt att mäta! Om det då stämmer att man ska lägga till ca 6 cm till höjden när de är 4 månader så kommer Extra att bli ca 37 cm hög. 👍 Så det håller vi tummarna för!

[FridaGenborg]
0

Okej, kul och jämföra eftersom jag har en i samma ålder! 🙂

Fruset blåbär
0

Hur stor är han då # 10?

[FridaGenborg]
0

33 hög och väger 5,2 kg 🙂

Fruset blåbär
2

#12 Då är de ju gsnska jämnstora. Din kille är lite större, men visst är han också lite äldre? Idag hade Extra och matte kursstart på valpkursen! Självklart blev det både kallt och snöade under kursen ;-) Hur som hade vi väldigt roligt och Extra är så rolig att göra saker med! Bjuder på en bild som jag tog när vi kom hem! Jobbigt med kurs!

[FridaGenborg]
0

#13 Ja nästan lika 🙂 Han blir 4 månader den 14 Januari!

Fruset blåbär
0

#14 då är de ju precis lika gamla eftersom Extra blir 4 månader den 13:e :-)

Tjalleman
0

Hur hög är Dizzy?

Jag har en hane på 37 cm och han väger 8.1 Han är helt lagom i hullet

Fruset blåbär
0

#16 Dizzy är 39 cm hög men väldigt finlemmad, när hon tidigare vägde runt 8 kg låg hon perfekt i hullet.

[FridaGenborg]
0

#15 Kul! Spännande att se framöver hur de båda utvecklas 🙂

wilmavecker
0

Måste bara vara med i detta inlägg då min Meya blev 4 månader den 5 januari. Men hon kommer bli stor, hon väger 6,2 och är ungefär 34-35 i mankhöjd. Så hon slutar nog på en mankhöjd på 41 och så hög är henne mamma. Hon är tung men ser smal och smäcker ut som tur är. HON ÄR JU SÅ MATTOKIG:-