Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettlek-och-rörelse
Läst 738 ggr
[elinjohanna]
2

Tips på aktiviteter ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wille är trött på allt, och han tuggar verkligen sönder allt han äger och har för han är så uttråkad om dagarna.  Jag vet inte vad jag skall hitta på längre, någon som har tips på att få honom riktigt trött och aktivera sig ordentligt !?

Tjalleman
3

Låt honom få använda näsan tex du kan gå runt i en fyrkant på 5x5meter droppa lite hundgodisar där i.låt sedan hunden nosa upp dom hunden bör vara lös kanske inget du ska prova just nu när det skjuts raketer . Spåra med hunden.låt hunden få leta upp dig i skogen.ja det är några tips . Lycka till!

Mr_Si
1

förutom ovanstående så… tricksträning? prova på agility/ lydnad/ rallylydnad om ni inte redan pysslar med sånt?

Nya promenadvägar med nya dofter eller att ta med sig hunden till nya platser tröttar ibland…

handelsson
2

Mer aktivitet var han måste tänkta och andvända näsan, agility,tränatricks, mm.

+

Min får aldrig sin mat från mat-skålen, hon måste jobba för det.

- Jag gömmer mat i huset.
- Sätter små små godis bitar mellan tidnings bladen, hunder får riiva och nosa sig till godiset.
- Sätta godis i en flaska utan kork.
- En liten handduk och viker den så att godiset hamnar där inne och fast med en snodd.
- Gömma leksaker, och leta fram dom.

De finns jätte mycket som man kan hitta på. Men hunden blir snabbast trött av att andvända nosen.