stor sorg och varning
Jag vill gå ut med en stor sorg, den fina sheltien XXXXX har rest till himlen. Hennes ägare tog beslutet, till saken hör att hon bara ägt henne några dagar och hon skickade ett sms att de var gjort och att kära XXX var frisk enligt alla prover men att hon gjorde det endå! Helt ofattbart, det är en stor sorg. Jag kommer aldrig mer sälja en hund eller placera en hund hos denna människa och jag hoppas ingen annan gör de misstag jag gjorde och låter en hund bo där. Det var bland de största misstag jag gjort hon är duktig på snacka och jag gick på det hon sa och de kostade XXX livet
Redigerat av moderator
Oj är det en person som har avlivat en frisk valp/vuxen sheltie utan anledning? Eller varför avliva hen hunden?
Ja vuxen tiken hade valpar som idag är 8 veckor och 3 dagar halvfoder avtal så hon hade ägt henne i 2 dagar.. Mitt namn är min kennel googla på de för mer info
En sak jag undrar är om hunden frisk, varför togs det prover på hunden från början?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Är det någon här inne som har skrivit något om att avliva en sheltie?
Vad var hennes anledning då? Hon avlivade väl inte en hund av ren djävulskap?
Prover togs pågrunda av att hon ville hitta en orsak till att få tag i livvärdet. Allt handlar om pengar för den här personen. . Nej ingen här på i fokus vad jag vet iallafall
Var hunden inte ute på foder? Så snabbt fel borde väl bolaget säga nej till försäkringen och hävda återköp. Det är ju även karensdagar. Låter konstigt att ta hem en hund för plocka ut pengar på någon dag
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Försäkringsbolaget kommer inte att ge ut en enda krona i livvärde om inte veterinären kan intyga att hunden var så pass dålig att avlivning var ett nödvändigt ont. Vissa försäkringsbolag kräver ju obduktionsrapport för att förvissa sig om vad hunden dog av.
Så antingen var det en idiot som gjorde det för pengar hen inte kommer att få. Eller så var din hund faktiskt allvarligt sjuk av något som inte går att bevisa med tester, och då slipper den att slippa lida mer och inte få fler valpar som riskerar samma sjukdom. Det märkliga i situationen är ju att/om du inte märkt något av hundens "sjukdom" eller vad det nu var. För om du märkt av det så hoppas jag verkligen inte att det är något man fortsätta avla på..
Började skriva på ett inlägg, men det visade sig att jag ville säga samma som i #9.
Självklart skulle jag inte fortsatt avla om hon var sjuk men nu var inte fallet så utan hon trodde sig kunna få ut livvärdet. Men de fick hon ju inte heller. Men de som jag tycker är tråkigt är att en fullt frisk tik bara 4 år gammal fick offra sitt liv för en pengakåt idiot
Sannerligen sorgligt men tyvärr finns det idioter till allt och sista är inte heller född än!
Denna tik dom pratar om hade inte alls bra psyke enligt mig. Men det gör det kanske ändå inte rätt att avliva henne för.