Sheltie iFokus

Sheltie

Etikett: päls-färger-och-tecken
Läst 1891 ggr
Novak
0

Fön till en shetland sheepdog?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Tänkte nu är det snart dax att skaffa en fön till min lilla tik och undrarom ni kan rekommendera nått och vad använder ni för fönar? Tacksam för svar! =)

briaxa
0

Hej är ganska nybliven sheltieägare  men har erfarenhet av samojed

mfl. pälsraser. Har alltid använt samma fön som jag använder!

Viktigt bara att det finns inställning för sval luft. Bra att börja träna valpen stå på bord och få Pälsvård och annan hantering.

Har du inte trimbord så tycker jag att en strykbräda med frottehanduk

går bra att få en bekväm arbetsställning.(är nog lite snål ) Lycka till!

Kitten86
0

Har ingen rekommendation att ge då jag aldrig använt fön till min sheltie. Jag tycker att pälsen torkar mycket fort av sig själv trots att den är lång och tjock. För mig har det alltid räckt med att torka av hunden ordentligt med handduk.

Novak
0

Okej! Jag har ett trimbord men vilka märke är det du har på din fön? =)

briaxa
0

Den fön jag har nu heter Melissa. Men efter 20 år som flitig utställare

(med flera Championat) har jag slitet ut flera.Tycker att det är bättre att betala för roliga och nyttiga kurser, än specal prylar som jag inte

behöver.

briaxa
0

Din är valp är verkligen bedårande. Och en bra bild!

emma93
1

Vilken ljuvlig valp #0.❤️ Grattis!!  Jag använde i många år de fönar jag haft till mig själv (inget avancerat) men sedan ett par år tillbaka använder jag en Moser http://www.moser-profiline.de/en/produktfinder/_leaf/487. Jag tycker att den är jättebra och hela proceduren går fortare än förr, vilket är skönare för både min rygg och hunden:). Säger om tidigare talare att det är viktigt att kunna ställa in olika nivå på värmen och även på hur hårt den blåser. 

/emma93

briaxa
0

Blir jätteglad om någon kan lägga ut en bild på sheltie  med bra trimmade  öron.