Vad har du?
Nu skulle jag vilja veta vad ni använder för koppel och halsband/sele på era sheltisar? :)

_valpkoppel men då han blir större tänker jag skaffa ett vanligt halsband och ett ca 2 m koppel. Senare sele o flexi för långa promenader
_

jag hade i början vanlig fast halsband i tyg, satt på jämt under dagen.. .. nu har jag halvstryp i tyg.. mest bara för att det skall vara lättare att ta på och av när Chilli vill leka med andra hundar.. I koppelväg har jag tygkoppel, ca 1,5 meter långt.. Flex har jag helt förkastat då jag läste att Sheltie´s kan vara svåra att lära sig gå i koppel.. fast lära henne gå fint i koppel har jag inte haft några problem med.. trotsatt hon inte hade koppelvana innan hon kom till oss så är hon underbar i kopplet nu 21v gammal..

Till Frankie använder jag ett halvstryp i läder, till Pyret ett halvstryp i flätat…(Vilket material vet jag ej, men inte nylon)
Koppel är olika vad jag använder, ibland flexikoppel på långpromenader, och vanligt koppel när jag går promenad vid vägar. :)
jag använder 2m långa läderkoppel då jag tycker det är bekvämast att ha det på alla promenader, långa och korta. Flexikoppel undviker jag och även korta koppel, även om jag har hunden vid min sida tycker jag att det är bekvämt med långa läderkoppel.
halsbanden är olika. Ivans halvstryp av läder gick sönder för några månader sedan så då köptes det ett nithalsband till den lilla tuffingen. Ronja har än så länge ett gulligt diamanthalsband men när hon blir större är det halvstryp av läder som gäller.

Trevlig men svar :) Ingen som använder sele?