Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettallmänt
Läst 1056 ggr
xina10
1

Torra tassar

Hej någon här som vet någon bra tass salva? Phoebes tassar har blivit väldigt torra nu i vinter. Jag har köpt en salva som heter PROB super Cream men har inte testat den ännu, vet inte om den är bra har någon provat den? Det står inte så mycket om produkten på etiketten så är inte så säker på om jag vill använda den. Tänker på att hon kommer att slicka på tassen och då vill jag ju veta lite mer om den, kom på att jag kan söka på nätet och läsa om den. Men undrar ändå hur ni gör med era vovvars tassar.

//Jonnix

molam
0

Kör den salvan som heter Tass Salva ^^ funkar utmärkt förutom på den på 3 som slickar av salvan från tassarna

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sjöstjärna
1

Prob är bra och pålitliga, du kan läsa mer här: http://www.ekholmnordic.se/veterinara-produkter/prob-salvakram/prob-super-cream

Det är också bra att ge mer fett i kosten föresträdesvis animaliskt fett, personligen tycker jag att mer fett i maten hjälper bättre än salva.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

xina10
0

Tack för tips och att ni delar med er av era erfarenheter.

Det står att man alltid ska tvätta rent med Tjär Schampo och vatten innan jag använder PROB Kräm första gången, därefter helst en gång i veckan.  Varför tror ni man måste använda det schampot? Man måsta väl kunna tvätta rent på annat sätt?

//Jonnix

Sjöstjärna
0

Tvätta med vad du har, tvål och vatten går säkert utmärkt. Möjligen att man får förstärkt effekt om man använder tjärschampot.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Fiia Magic Paws
2

Det som funkar bäst på min lilla killes tassar är vanligt vasselin! Tar på det över natten när han ändå ligger och sover :)

❤️ Magic Paws 

hund_katt
1

vanlig hud salva funkar också bra :) vet inte vad den heter förutom tass salva, men tror det är samma som #1 nämner. har för mig det är samma sak i. och tass salva funkar bra på människor också ;)

den salvan jag pratar om är 'Kronans droghandel(apotek, så ingen tror det är droger de säljer :p trodde jag när dom bytta 'Apoteket' till Kronans droghandel :P) hudsalva'. finns på kronans droghandel, eller 'vanligt' apotek(tror jag :p)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse