Sheltie iFokus

Sheltie

Etikettutställning
Läst 860 ggr
Fruset blåbär
4

Utställning - första

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Imorgon "smäller det" då är det dags för Extras första utställning 🙂En inofficiell i Kungsörshallen! Det ska bli spännande! Dizzy ska också ställas, hon är helt ur päls men numera i alla fall i hull!

Det ska bli spännande att se hur hon sköter sig i ringen det lilla monstret - hon älskar människor och vill gärna hälsa på ALLA hon ser i ansiktet!  🤪

En bild som togs för 5 dagar sedan på min lilla pärla ❤️ som för övrigt "fyllde" fem månader igår!

Anna-Helga
0

Lycka till! ♥

_Wilma
0

Spännande och kul med utställning! 🙂

Så fin och vuxen Extra har blivit. Hur hög är hon nu? 

Lycka till på utställningen! 🙂

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Kitten86
0

Så spännande med första utställningen! Lycka till och hoppas att allt går bra!

Fruset blåbär
1

#1 Tack bara hon lyckas hålla sig någorlunda på alla fyra är jag glad!

#2 Tack! Ja det är bra miljöträning om inte annat! 🙂 Tack ja hon börjar bli stor, mätte henne till 34 cm hög (så exakt det nu kan bli när man mäter själv utan riktiga grejer) så det är 1 cm sedan 4 månaders dagen.

Lavine
0

Ha en kul dag!

_Wilma
0

#4 Perfekt höjd för utställning! 🙂

EC84
0

Lycka till!! :)

Fruset blåbär
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utställningen gick jätte bra - kanske inte om man tittar resultatmässigt men i alla andra avseenden. Båda fick OK kritik inte mer - domaren gillade inte deras typ och så är det ju - utställning är en bedömningssport.

Men båda mina tjejer skötte sig utmärkt i ringen, Dizzy tycker inte att det är jätte roligt men hon är inte rädd (såg flera rädda hundar på utställningen) men där hade jag inte förväntat mig annat, vi var mest med för att jag behöver hitta hastigheten för att visa henne bäst.

Extra då - hon var social med ALLA människor hon hann utanför ringen. Väl inne i ringen så ignorerade hon i stort sett domaren - eftersom hon ansåg att hon och jag jobbade = då stänger hon ute världen ❤️. Och eftersom det är våra planer framåt att vi ska köra agility framöver så gör det ett matte hjärta otroligt lyckligt! Hon har helt klart ärvt mammas (och pappas) arbetshuvud - båda föräldrarna har en otrolig arbetsiver och vilja! Så jag är otroligt nöjd. Att hon dessutom klarar av att koppla av i allt oväsen och hundar som dök upp överallt är super skönt, enda gången hon blev stressad var när min kompis höll henne för att jag var inne i ringen med Dizzy.

Så nästa utställning blir i Vilsta - vi får se hur det går! Här är en bild från igår

Anna-Helga
2

Härligt att se och höra!

_Wilma
2

Kul att de skötte sig så bra i ringen! 🙂

Och skönt att det gick så bra utanför ringen. Det är så klart en annorlunda situation att vara i ett rum med många andra hundar och främmande personer.

Själva bedömningen är precis som det låter just en bedömning. Domare tycker olika fast de har samma standard att utgå ifrån.

Lycka till i Vilsta! :) Måste kännas bra att Extra varit på en utställning som fungerat bra!

Lavine
1

Kul att höra!

Kitten86
0

Roligt att det gick bra för er inne, och utanför, ringen! Att se hur de sköter sig/ hanterar en ny situation är ju alltid roligt!!

Spännande att se/höra hur det kommer gå för er i Vilsta 😉

drika
0

Grattis:D

Hälsningar

Fredrika

JellieLewis
0

Bra att det gick bra och lycka till i Vilsta :)